INCERTITUDINE. Pedeliştii ridică semne de întrebare cu privire la finalizarea lucrărilor la şoseaua Transalpina, în timp ce actualul prefect liberal susţine că nu sunt probleme. Cert este că, acolo, lucrările au început în 2009, iar în anul 2011 Transalpina era asfaltată în proporţie de 99%. Numai că, oficial, la această dată, drumul este închis circulaţiei vehiculelor, nefiind încă finalizat.
Îl credeam decedat politic, dar el încă mai mişcă. E viu! Este vorba de fostul prefect Petre Ungureanu care a ieşit, în sfârşit, din bârlog şi, în stilu-i caracteristic, a dat o serie de declaraţii belicoase. Totul s-a întâmplat la o emisiune televizată, acolo unde Ungureanu a spus că lucrările la şoseaua Transalpina ar putea stagna din cauza arestării patronului Romstrade, Nelu Iordache. Fostul prefect îşi face griji pentru judeţul Vâlcea, considerând că doar turismul ne-a mai rămas după ce industria a murit. El a uitat însă să precizeze că, din păcate, a ocupat scaunul de prefect atâta amar de timp, deoarece contribuţia sa la dezvoltarea economică, socială şi turistică a Vâlcii este egală cu mulţimea vidă.
Revenind însă la problemele de pe Transalpina, trebuie menţionat că spusele lui Petre Ungureanu au fost demontate de actualul prefect de Vâlcea, Mircea Nadolu: „Nu ştiu ce spune domnul Ungureanu, dar din câte cunosc eu, toamna trecută s-a lucrat acolo, iar utilajele sunt şi acum prezente în zonă. Da, acum lucrările merg mai încet din cauza vremii. Trebuie să spun însă că, în cazul în care ar apărea probleme, voi iniţia demersurile necesare pentru a le rezolva” – a declarat prefectul Mircea Nadolu.
Trebuie să reamintim că, patronul firmei Romstrade, firmă ce execută lucrările pe Transalpina, este judecat în arest preventiv în dosarul deturnării fondurilor pentru primul tronson din autostrada Nădlac-Arad. Nelu Iordache este acuzat de oamenii legii de infracţiunile de delapidare, fals în înscrisuri, spălare de bani şi înşelăciune. Lucrarea pe Transalpina a început în anul 2008, atunci când CNADNR a decis să scoată la licitaţie reabilitarea completă a întregului tronson de drum naţional. Câştigătoarea licitaţiei a fost Romstrade, cu o ofertă de 1,231 miliarde de lei fără TVA, echivalentul a 340 de milioane de euro la cursul de atunci. Contractul prevede proiectarea şi reabilitarea Transalpina în sistem credit-furnizor, adică pe banii constructorului, urmând ca CNADNR să ramburseze creditul în 5 ani, începând cu 2011, în rate anuale egale. Lucrările au început în 2009, iar în anul 2011 Transalpina era asfaltată în proporţie de 99%. Numai că, oficial, la această dată, drumul este închis circulaţiei vehiculelor, nefiind încă finalizat.
CLAUDIA STANCIU
Lasă un comentariu