Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Parcul auto al ETA SA va fi schimbat în totalitate

INIŢIATIVĂ. Directorul SC ETA SA, Ion Popescu, a prezentat vineri, 1 martie a.c., în cadrul unei conferinţe de presă planul de management ce urmează a fi implementat pe perioada mandatului său în următorii patru ani. Trebuie să recunoaştem că dacă acesta va fi pus în aplicare, vom putea vorbi despre o altfel de societate de transport în comun, mult mai eficientă şi profitabilă. În câteva cuvinte, acesta se sintetizează astfel: reducerea pierderilor, eficientizarea cheltuielilor, venituri din activităţi conexe, mărirea salariilor angajaţilor. „Obiectivul nostru strategic, pentru perioada următoare este reducerea pierderilor şi înregistrarea de profit” – a spus Ion Popescu.

Alături de Ion Popescu, a participat întreaga echipă de conducere a ETA SA, operatorul local de transport persoane, societate al cărei unic acţionar este Consiliul Local al municipiului Râmnicu Vâlcea. Nicolae Şovar – şeful Departamentului de Transport Public Urban, Viorel Leca – şeful Departamentului Mentenanţă, Anda Pantelimon, şefa Departamentului Economic, Ileana Drăgnei – şefa Departamentului Strategie Dezvoltare Administrare şi Servicii, sunt oamenii pe care Ion Popescu se bazează pentru a-şi pune viziunea în aplicare.

Soluţii de finanţare pentru autobuze noi

Directorul Ion Popescu a menţionat că se lucrează cu un consultant extern la o formulă de finanţare prin care 15-20 de autobuze vechi să fie înlocuite cu altele noi fără niciun cost din partea societăţii ETA. Asta pe lângă cele 8 autobuze care vor fi achiziţionate cu sprijinul Primăriei municipiului Râmnicu Vâlcea. „Noi avem aprobată de către Consiliul Local achiziţionarea a 8 autobuze noi. Avem şi banii necesari. Însă, v-am spus că nu aştept numai cu mâna întinsă la Primărie şi la Consiliul Local, ca să ne dea bani să transformăm SC ETA aşa cum aş vrea eu. Căutăm bani, iar asta fac eu. Şi chiar am găsit. Sunt nişte formule de finanţare – ele trebuie căutate, nu te caută nimeni acasă să-ţi spună: „nu vrei nişte bani?”. Una dintre ele, pe care lucrăm acum cu un consultant extern, este aceea de a schimba cele 15-20 de autobuze vechi – care au depăşit termenul de funcţionare de acum 12 ani şi cu care noi ne chinuim în trasee şi oamenii ne înjură, pe bună dreptate – cu unele noi, fără să ne coste niciun ban. Este un Consorţiu de firme-bănci private, există un sistem de finanţare numai de ei ştiut. Noi vom primi o garanţie, această garanţie a noastră dată de către o bancă va fi utilizată pentru anumite finanţări în altă parte, urmând ca aceia care fac aceste operaţiuni să câştige nişte bani, bineînţeles. Pe noi nu ne interesează câţi bani câştigă ei, pe noi ne interesează să ne aducă autobuzele noi”, a afirmat Ion Popescu.

Bilete mai scumpe

Directorul Ion Popescu a explicat şi necesitatea majorării biletelor, mai ales că acestea nu au mai fost mărite din 2008. „O veste mai puţin bună pentru călătorii SC ETA, dar cu implicaţii în dezvoltarea societăţii, este majorarea cu aproximativ 5 la sută a preţului biletelor. Vom modifica tariful la transportul în comun, precum şi facilităţile pe care le acordăm populaţiei. Pentru ca societatea să realizeze profit 1 leu, preţul biletului ar trebui să fie 4 lei. Trebuie să ne gândim şi la indexarea cu inflaţia, dar mai ales la faptul că preţul motorinei s-a dublat din 2008 până acum” – a precizat directorul ETA SA, Ion Popescu.

MAGDA POPESCU