Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

MARE ATENȚIE LA SEMNAREA RECONTRACTELOR CEZ (curent electric)!

Aș spune că e vorba de o mare țeapă pe românește, dar, cum libertatea de exprimarea este tot mai cenzurată, mă văd silită doar să trag un semnal de alarmă!

Zilele trecute s-a oprit la ușa mea o duduie care s-a prezentat din partea CEZ, cu scopul declarat de a ne da un contract la semnat – CHIPURILE! – pentru reactualizarea datelor. Soțul meu care obișnuiește să nu semneze până nu citește tot (defect profesional), s-a apucat întâi să completeze, dar înainte de ultima semnătura a constatat cu stupoare că, printre rânduri, se mai strecura o informație – ESENȚIALĂ – reînnoirea contractului de furnizare a energiei electrice pe încă 22 de ANI!!!

Păi fraților, ce are de-a face una cu alta? Una este să-mi pun lanțul de gât 1 – 2 ani, ca la orice contract normal, și alta 22 ANI!!! Doamna de la CEZ a refuzat să ne lase o copie a acelui contract nesemnat (în caz că ne răzgândim), pe motiv că… o ceartă superiorii. Ne-a îndrumat să mergem la sediu.

Ne-am uitat și pe site-ul CEZ, să înțelegem mai bine ce se întâmplă și nici așa nu ne-am lămurit în privința celor 22 DE ANI: „Recontractarea este o operaţiune de durată, ce are loc la nivel naţional. Furnizorii de energie electrică au la dispoziţie o perioadă de doi ani pentru a semna noile contracte de furnizare a energiei electrice cu toţi clienţii lor. Noul contract vă va fi expediat la uşa printr-un delegat CEZ Vânzare în decursul acestei perioade, însă puteţi să îl obţineţi şi mai repede, direct din cel mai apropiat Centru de Relaţii cu Clienţii CEZ Vânzare”./

„Cât timp de la primirea plicului am posibilitatea de a mă gândi dacă semnez contractul său nu?

Aveţi la dispoziţie 30 de zile pentru semnarea şi returnarea contractului la adresa celui mai apropiat Centru de Relaţii cu Clienţii CEZ Vânzare.”

De ce nu a vrut să ne lase contractul???

DE CE SĂ NE OBLIGE SĂ RĂMÂNEM CU EI ÎNCĂ 22 DE ANI ȘI NU O PERIOADĂ LA ALEGERE?

Și încă ceva, care, poate, interesează:

„Dacă nu trimit contractul la sediul CEZ Vânzare în perioada optimă, ce se va întâmpla cu contorul/contractul meu? Se va rezilia automat?

Dacă nu trimiteţi contractul la sediul CEZ în decurs de 30 de zile de la primirea acestuia, contractul se va actualiza automat. Prin urmare nu veţi rămâne fără energie electrică, însă vă recomandăm să trimiteţi acest contract semnat pentru finalizarea procesului de recontractare.”

Nicăieri n-am reușit să găsim însă obligația de a te reabona la CEZ pentru următorii 22 DE ANI!!! Nu m-ar mira ca acest lucru să dispară în scurt timp sau să se spună că a fost o greșeală de redactare! Nici nu mai contează, important este doar să se atragă atenția asupra acestui lucru, ca fiecare dintre noi să știm la ce ne înhămăm înainte de a semna. De fapt acesta este și motivul pentru care scriu aceste rânduri.

Este clar că în condițiile unei economii de piață liberă, CEZ încearcă să se pună la adăpost de concurență, care nu va întârzia să apară și la noi. Frunzărind presa din alte județe, am văzut însă că este o mare țeapă și cu mare parte din firmele care vă vor promite curent mai ieftin. Așa că nu luați decizii pripite, până nu aveți toate datele!

Îmi permit să mai adaug un lucru, din respect pentru oamenii deosebiți alături de care am lucrat – dacă nu-și schimbă ceva în modul de abordare (înțeleg că e mai simplu să dai vina pe bietul angajat sau pe o eroare de redactare) a clienților, cei de la CEZ riscă niscaiva procese de înșelăciune de toată frumusețea. Poate și Consiliul Concurenței va avea un cuvânt de spus! Sperăm că nu se va ajunge până acolo!

• DACIANA MITRACHE