Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Drumul care duce la biserica în care a fost botezat domnitorul Mihai Viteazul intră în reabilitare! Peste 1500 de miliarde lei vechi vor fi investiți

DJ 678, drum care pleacă din DN7 Budești și ajunge la Câmpu Mare- Dobroteasa, județul Olt va intra în reabilitare.

Peste 15.000 de oameni din “drumul Oltului” ( și al Topologului), din localitățile Budești, Galicea, Olanu, Drăgoești vor beneficia de pe urma acestei investiţii. Este cel mai lung drum reabilitat vreodată de Consiliul Județean Vâlcea. Peste 1500 de miliarde lei vechi vor fi investiți în acest drum din fonduri europene nerambursabile, pe o distanță de 38,554 km de drum județean. Este drumul pe care turiștii vor descoperi că Vâlcea este cel mai frumos județ din România, drumul pe care veți întâlni și veți putea vizita obiective precum biserica în care a fost botezat domnitorul Mihai Viteazul.

„Obținerea fondurilor pentru reabilitarea DJ 678 este încă o dovadă a preocupărilor permanente pe care le avem în asigurarea celor mai bune condiții de transport, siguranță și mobilitate, atât pentru locuitori, cât și pentru investitorii și turiștii care tranzitează zona.

Menționez că dintre cele 6 proiecte de drumuri județene finanţate prin POR (3 modernizate în perioada anterioară – POR 2007-2013 şi 3 în curs de reabilitare în cadrul POR 2014-2020), ale cărui beneficiar este Consiliul Județean Vâlcea, DJ 678 are lungimea cea mai mare – 38,554 km -, având de altfel cea mai mare valoare a investiției, respectiv 152 milioane lei (1.520 miliarde lei vechi).

Pe această cale, le mulțumesc tuturor celor care au participat activ în tot acest parcurs laborios pentru obținerea finanțării, le mulţumesc primarilor din cele patru comune – Drăgoești, Galicea, Olanu și Budești, organismelor și instituțiilor publice care au avizat acest proiect, precum și colegilor din aparatul de specialitate al Consiliului Județean Vâlcea”, susţine preşedintele Consiliului Judeţean Vâlcea, Constantin Rădulescu.

Investiţie de 1.520 miliarde lei vechi

Contractul de finanțare nerambursabilă pentru DJ 678 a fost semnat între Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operațional Regional 2014-2020, Agenția pentru Dezvoltare Regională Sud-Vest Oltenia, în calitate de Organism Intermediar și Parteneriatul dintre Consiliul Județean Vâlcea, lider de proiect și comunele Drăgoești, Galicea, Olanu,Budești.

Perioada de implementare a proiectului este de 75 luni, începând cu data de 05.09.2015 (dată la care au început să fie realizate primele documentații pentru proiect) până la data de 30.11.2021.
DJ 678 pornește de la limita cu județul Olt, parcurge comunele Drăgoești, Galicea, Olanu și Budești, ajungând până în drumul național DN 7 (E81). Acest drum județean este cea mai scurtă cale de acces la Rețeaua trans-europeană de transport TEN-T Core E81 (DN7) Mălureni – Rm. Vâlcea – Câineni a comunităților din zonele de sud și est a județului Vâlcea;

Lungimea totală a drumului: 38,554 km, iar Valoarea totală a proiectului este de 151.954.848,76 lei (cca. 1.520 miliarde lei vechi)

Având în vedere starea actuală a acestui drum, respectiv cea mai mare parte din lungimea drumului este acoperită cu covor asfaltic vechi, turnat în perioada 1972-1974, cu grosimi variabile ce prezintă zone cu cedări, tasări, faianțari; partea carosabilă este parțial încadrată de borduri din beton; pe sectoarele cuprinse între km 27+770 – km 27+967 și km 28+585 – km 29+340 drumul este pietruit cu balast și se află în stare avansată de degradare; zonele de traversare a localităților nu au trotuare pentru circulația pietonală; podurile se află într-o stare de degradare avansată; în zona km 28+532 – km 29+197 din cauza lipsei sistemului de drenaj și a lucrărilor de captare și evacuare a apelor din izvoare și torenți au avut loc alunecări de teren care au provocat cedări ale carosabilului, tasări și crăpături ale mixturii din îmbrăcăminte; număr insuficient de podețe, cu uzură avansată, neîntreținute, fiind colmatate de aluviuni și vegetație etc., lucrările de modernizare propuse își dovedesc, fără echivoc, necesitatea și oportunitatea.

Astfel, principalele lucrări de modernizare ale acestui drum județean, vor consta în asfaltarea pe o lungime de 38,554 km; consolidarea celor 23 poduri de pe traseu; amenajarea a 1.691 podețe de acces; amenajarea intersecțiilor, acceselor și trotuarelor (22.321 mp vor fi afectați realizării trotuarelor în intravilanul localităților, acestea urmând a fi realizate pe o lățime minimă de 1m); amenajarea a 35 de stații de transport public și alveole; dispozitive de scurgere și evacuare a apelor pluviale.