Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Vâlcea, campioană la consumul de zahăr și colivă în 2022


Aplicația Act for Good de la Carrefour arată pe regiuni preferințele de consum ale
românilor

Pe lângă friptura de miel, pasca și alte preparate tradiționale românești, anul acesta românii s-ar putea orienta și către alte feluri de desert, mai mult sau mai puțin obișnuite pentru masa de sărbători. Astfel, primăvara aceasta vâlcenii ar putea sărbători Paștele având pe masă o varietate de dulciuri de casă, precum plăcinte, prăjituri, fursecuri, tort sau chiar variante mai sofisticate, pentru cei cu gusturi fine. Datele din aplicația Act for Good de la Carrefour arată că Vâlcea este lider detașat la consumul de zahăr, în comparație cu celelalte județe ale țării, ceea ce ar putea însemna că localnicii sunt mari amatori să-și prepare singuri deserturile.

Tendința s-ar putea menține pe linie pozitivă și în lunile ce urmează, astfel că nu e exclus ca vâlcenii să aibă și anul acesta prăjiturile de casă nelipsite pe masa din bucătărie, pe lângă fructele și legumele proaspete de sezon. O altă informație inedită oferită de consumul înregistrat prin Act for Good este preferința vâlcenilor pentru colivă, acest preparat tradițional românesc cu valențe spirituale.

Dincolo de preferințele locale sau sezoniere, un lucru este cert: gusturile se schimbă, iar coșul de cumpărături se transformă de la un an la altul într-un mix de clasic și inovativ. Dovadă stau statisticile despre tendințele de consum din platforma Act for Good, care arată că fiecare regiune din țară are înclinații gastronomice diferite: dacă unii români preferă să rămână în zona de confort și optează pentru produse precum carnea de porc, legumele și fructele proaspete românești, alții sunt ceva mai îndrăzneți și nu se feresc să încerce lucruri noi, cum ar fi cuscus-ul sau ceaiul negru. Vecinii din regiune, din Hunedoara, de pildă, au fost foarte aproape de primul loc la consumul de carne de porc, în timp ce românii din Gorj au fost cuceriți de micile gustări dintre mese, precum popcornul cu aromă de caramel. Concluzia este una cât se poate de evidentă, echilibrul dintre tradițional și modern începe să-și facă din ce în ce mai simțită prezența în bucătăria românească.

Dacă analizăm comportamentul de consum în ansamblu, vedem că, dincolo de diferențe punctuale, atracția pentru sortimentația bio a crescut în rândul românilor. În 2022, cei 1.5 milioane de utilizatori activi ai aplicației Carrefour au cumpărat prin Act for Good mai bine de 2 milioane de fructe și legume bio, precum și 300.000 de kilograme de roșii românești. Și marca proprie Carrefour, Drag de România, cu produse de origine 100% locală, a fost în topul alegerilor la cumpărături, în special categoria mezelurilor. Tot la capitolul de produse autohtone, Act for Good ne arată că românii au deschis și savurat peste 1,5 milioane de sticle cu vin românesc; 100.000 dintre acestea sunt din programul Carrefour Deschidem Vinul Românesc, care vine cu o ofertă de zeci de sortimente de vin de la crame locale (creștere cu 131% pentru vin alb și 116% pentru vin roșu versus 2021).

Ce este și cum funcționează Act fot Good?

Programul Act for Good este unic în retailul din România, transformând cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social. Fiecare sesiune de cumpărături, atât în magazinele fizice, cât și online, este recompensată cu puncte de fidelitate, pe care utilizatorii le pot transforma în fapte bune pentru comunitate sau reduceri și oferte speciale. Astfel, aplicația Carrefour este un hub digital pentru ca toți clienții să se bucure de cumpărături responsabile, rapide și cu impact pozitiv.

Utilizatorii AFG economisesc bani la cumpărături, având parte de reduceri de până la 50% la o gamă extinsă de produse. Prin scanarea aplicației la casele de marcat sau introducerea codului AFG în cazul cumpărăturilor online prin Carrefour.ro sau Bringo, fiecare achiziție se transformă în puncte de fidelitate Act for Good. Un punct se traduce prin 20 de lei cheltuiți.

Ele sunt centralizate automat în aplicație și pot fi folosite ulterior ca monedă de schimb pentru extrareduceri, deblocarea de vouchere sau experiențe unice, precum prânzul într-un loc de poveste sau o degustare de vin la cramele din programul Deschidem Vinul Românesc.
Libertatea de alegere se manifestă și în varietatea de ONG-uri susținute, deoarece
punctele pot fi redirecționate de clienți către cauzele cu care simt că rezonează. Puțin câte puțin, în 2 ani s-au strâns în total 300.000 de donații și au fost sprijinite 24 de ONG-uri partenere.