Trei pasarele pietonale vor fi construite în zona Râureni pe DN 64 în zona industrială, după cum a declarat executivul local. Construcţia lor va fi similară celor pe DN1 Bucureşti – Ploieşti.
„Menirea lor este de a facilita traversarea în condiţii de siguranţă a Căii lui Traian pe porţiunea dintre pasajul Râureni şi intersecţia cu strada care duce pe platformă. În urma studiilor efectuate au fost identificate trei puncte unde sunt necesare aceste pasarele. S-a remarcat faptul că indifierent de limitarea de viteză pe această stradă, conducătorii auto nu respectă acest aspect şi deci pentru pietoni devine periculoasă traversarea”, a declarat Emilian Frâncu.
Prima dintre aceste pasaralele va fi construită imediat după sensul giratoriu de la Râureni în locul unde este amplasată în prezent o trecere de pietoni. S-a avut în vedere nodul industrial care s-a creat în zonă prin apariaţia mai multor sedii de firme pe ambele părţi ale drumului, la care se adaugă şi staţiile de autobuz atât ale ETA cât şi ale unor companii de transport judeţean.
„În afară nucleului industrial acolo este şi un nod rutier, drumul naţional Bucreşti-Târgu Jiu plus bretelele care merg sau vin dinspfe oraş, astfel traficul este aglomerat, încât pietonii pentru a traversa în condiţii de siguranţă Calea Lui Traian au nevoie de această infrastructură care permite astfel şi conducătorilor auto să aibă fluenţă în trafic după ce ies din sensul giratoriu”, a mai adăugat edilul din Râmnic.
A doua pasarelă va fi construită în zona intersecţiei cu strada care duce spre OLTCHIM, urmând ca a treia să fie realizată fie în zona şcolii, fie în alt punct, fucţie de dezvoltarea industrială a zonelor riverane DN64
În altă ordine de idei, DN 64 se află de doi ani pe lista de proiecte a CNADR privind reabilitarea numai că nu s-au găsit surse de finanţare. Proiectul de reabilitare a acestei şosele are inclus pe porţiunea care se află pe raza municipiului amenajarea de trotuare şi alte elemente urbansitice.
Din păcate nu există o dată certă când va începe reabilitarea DN64 Râmnicu Vâlcea – Găneasa, importantă de altfel şi pentru că face legătura între cele două reşediţe de judeţ Râmnicu Vâlcea şi Slatina.
Până atunci executivul are însă proiecte care prevăd realizarea canalizării în zona Râureani dar şi Căzăneşti, unde se regăseşte un alt drum naţional, cel care merge spre Târgu Jiu.
Numai că deşi Râmnicu Vâlcea se întinde adminsitrativ până la graniţa cu Mihăeşti iar locuitorii din acest perimetru plătesc impozite de oraş, în realitate viaţa este una ca la ţară, din punct de vedere al standardelor de confort. Vor trece mulţi ani până când zonele Râureni şi Căzăneşti vor arăta cu adevărat a cartiere de oraş cu iluminat public, trotuare, agent termic, canalizare, asta depinzând atât de executiv local cât şi de mentalităţi, pentru că nu poţi şi avea trotuar în faţa curţii dar şi să stai cu vaca în grajd.
VLAD SOARE
Lasă un comentariu