Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Transalpina rămâne închisă circulaţiei auto

Şoseaua Transalpina, care este cea mai înaltă din România este în continuare închisă din cauza lipsei parapeţilor de protecţie şi a marcajelor rutiere. Fiind o şosea cu un grad înalt de dificultate, drumul fără protecţie reprezintă un pericol pentru şoferi, iar autorităţile nu riscă să o deschidă. Şoferii care se aventurează pe Transalpina riscă amenzi usturătoare.

Conform legii, pătrunderea pe un drum închis se sancţionează cu o amendă de până la 680 de lei. Autorităţile spun că DN 67C este nesigur pentru şoferi. Oficial, şoseaua este un şantier în lucru, aşa că dacă vreun conducător auto pătrunde pe acest tronson, o face pe propria răspundere.

Principalul motiv pentru care şoseaua nu este deschisă circulaţiei este că o serie de lucrări nu au fost finalizate. Nu sunt montaţi parapete de protecţie, nu au fost amenajate rigole pe marginea şoselei şi lipsesc marcajele rutiere.

Transalpina a fost construită de armatele romane în drum spre Sarmizegetusa, pavată cu piatră de Regele Carol al II-lea şi reabilitată de nemţi în al doilea Război Mondial. Statul s-a ocupat de ea abia în 2009, când firma Romstrade a câştigat un contract de reparaţii în valoare de 349 milioane de euro. Compania a intrat însă în insolvenţă anul trecut şi lucrările au fost întrerupte. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a anunţat că în perioada următoare va organiza o nouă licitaţie, pentru a desemna un alt constructor care să termine lucrarea.