Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Solutii rapide si eficiente de repatriere a persoanelor decedate

In procesul de repatriere a unei persoane decedate din alta tara, o persoana dar si o agentie specializata in acest domeniu se pot lovi de diverse obstacole si probleme ce necesita rezolvare rapida, in vederea aducerii acasa a persoanei decedate si oficializarea proceselor necesare inmormantarii. Pentru a evita astfel de intarzieri si efecte negative, este nevoie de pregatiri cat mai bine stabilite, chiar si dinainte de a  putea fi preluat un contract.

Facand referire la procesul de preluare a unei persoane decedate dintr-o anumita tara, acolo unde a trecut in nefiinta, transportul acesteia, in conditiile cerute si cedarea sa catre familie sau altor persoane, repatrierea necesita relatii, cunostinte si interventii in toate tarile in care o agentie se decide sa ofere astfel de servicii. Si in timp ce unele au reusit altele nu au putut tine pasul cu volumul de munca cerut de astfel de procese sau pur si simplu nu au reusit sa indeplineasca toate cerintele necesare.

Pentru ca de la o tara la alta, atat legile scrise cat si cele morale difera iar intr-un proces de repatriere pot fi strabatute si mai multe tari, agentia care preia un astfel de caz trebuie sa tina cont de toate acestea iar asta inseamna ca este nevoie de angajati cu experienta sau care sa poata capata aceasta experienta, de la soferi si pana la consilierii funerari. O alta solutie, poate chiar mai eficienta, este prezenta de puncte de lucru ale acelei agentii in anumite tari. Prin acest fapt, pot fi angajate in acea tara persoane native, cunoscatoare ale limbii si mai important, ale legilor si normelor ce trebuie indeplinite pentru repatrierea intr-un timp cat mai scurt a unei persoane decedate.

Pentru ca apeland la o agentie de la noi din tara in vederea repatrierii poate lua chiar si cateva zile, in functie de cat de departe este tara in care o persoana decedata se afla, ce documente trebuie realizate, modul in care acea persoana a decedat si asa mai departe, prezenta unui punct de lucru in acea tara usureaza cu mult toate sarcinile necesare iar timpul poate fi chiar injumatatit. Prin indeplinirea de anumite standarde sau obtinerea de permisiuni speciale, agentia poate obtine astfel chiar si mai rapid documentele necesare preluarii trupului persoanei decedate si transportul acesteia in tara dorita.

Efectuarea unei repatrieri trebuie realizata nu doar rapid ci si in cele mai bune conditii de igiena, siguranta si cu gradul de profesionalism necesare. Ca si in alte domenii de activitate, exista numeroase legi, reguli si standarde, cu caracter international dar si specifice fiecarei tari in parte, prin care procesil de transport funerar, intern si international, trebuie realizat. Astfel, este nevoie in primul rand de personal autorizat, adica soferi, care sa aiba atat experienta necesara cat si permis de conducere pentru masinile utilizate dar mai ales atestatele necesare pentru a putea realiza un astfel de tip de transport.

Pe langa soferii cu experienta, este nevoie si de mijloace de trasport echipate corespunzator. De la o agentie la alta, modelul de masini funerare poate sa difere. Asta nu conteaza atat de mult cat faptul ca trebuie sa fie cat mai eficiente in a putea realiza rapid curse internationale. Asadar, trebuie alese modele fiabile, rapide si sigure, fie ca este vorba despre masini normale sau tip dubita. Trebuie ca toate actele, necesare oricarei masini sa fie in  regula si totodata, actele aditionale, cerute unei astfel de masini sa fie prezente si valide. Acestea trebuie sa fie echipate cu cele necesare si omologate in acest sens de RAR sau de primaria din orasul in care se afla sediul principal al agentiei. Cel mai important in acest sens este prezenta unui sistem de climatizare performant si eficient, prin care, corpul persoanei decedate sa fie pastart in cele mai bune conditii pana la finalizarea transportului funerar.

Spatiul interior in care se va afla persoana decedata trebuie sa dispuna de sicrie omologate de insititutii cu caracter european, atat de zinc cat si de lemn, alaturi de alte accesorii necesare si este obligatoriu ca masinile utilizate in acest sens sa fie dezinfectate in mod constant. De asemenea, sicriul utilizat pentru transport trebuie sa dispuna de elemente de fixare bune astfel incat sa nu se miste in interiorul spatiului de depozitare pe timpul transportului.

Cat despre documentele necesare repatrierii, este nevoie in primul rand de cele personale ale persoanei decedate, precum carte de identitate, certificat de nastere sau certificat de casatorie. Alaturi de acestea, este posibil sa fie cerut si un pasaport, adeverinta de la medicul legist care s-a ocupat de autopsie sau de la cel care a constatat decesul, poate chiar documente de la politie, daca decesul a fost investigat, alaturi de alte documente de la institutiile desemnate in repatrierea persoanelor decedate.  Totodata, in multe tari, documentele oficiale pot fi realizate in limba oficiala a acelei tari si necesita ulterior traducere si legalizare in romana pentru a putea fi utilizate si in tara la noi, acolo unde sunt cerute de institutiile necesare.

Prin toate aceste aspecte, procesul de repatriere al unei persoane decedate se poate dovedi asadar a fi unul destul de complex, care necesita cunostinte in mai multe domenii, respectarea de norme si masuri stricte si posibilitatea de a le veni in ajutor celor care trec prin astfel de momente grele cu cele mai bune solutii, atat in materie de grija la detalii cat si de pret, fiind vorba despre costuri destul de mari.