Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a prezentat luni seara imagini cu forma finală a Tunelului Daniela, parte a primului tunel rutier construit pe o autostradă din România. Acesta a declarat că tronsonul 4 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești ar putea fi finalizat cel mai devreme în toamna anului 2025.
„Vă ofer în acest video o actualizare a progresului înregistrat pe șantierul Secțiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeș din cadrul Autostrăzii Sibiu – Pitești A1, unde construim primul tunel rutier la nivel de autostradă de pe acest traseu,” a transmis oficialul într-o postare pe rețelele sociale.
Conform acestuia, lucrările la tuneluri au avansat astfel:
- Tunelul Daniela (sensul Sibiu – Pitești): forați 1.120 metri dintr-un total de 1.350 metri.
- Tunelul Alina (sensul Pitești – Sibiu): forați 948 metri din 1.342 metri.
- Structurile de rezistență: au fost finalizate patru tronsoane din beton, trei de 12,5 metri fiecare și unul mai scurt, folosind un sistem hidraulic de turnare.
- Hidroizolația în Tunelul Daniela: realizată pe 320 metri.
- Au început lucrările la partea frontală a tunelului.
Irinel Scrioșteanu estimează că traficul prin Tunelul Daniela ar putea fi deschis începând din toamna anului 2025, iar completarea integrală a secțiunii 4 a A1 este planificată pentru finalul anului viitor. Acest lucru ar permite circulația neîntreruptă între Pitești și Tigveni, cu mult înaintea termenului contractual din 2027.
Contractul pentru această secțiune, semnat în noiembrie 2021 cu antreprenorul PORR Construct SRL, prevede o durată totală de 60 de luni, incluzând 16 luni pentru proiectare și 44 de luni pentru execuție. Valoarea proiectului se ridică la 1,678 miliarde de lei fără TVA, fiind finanțat prin Programul Transport.
La finalizarea întregului proiect, Autostrada Sibiu – Pitești va deveni primul drum de mare viteză care va traversa Munții Carpați, contribuind semnificativ la îmbunătățirea infrastructurii rutiere din România.
Lasă un comentariu