Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Miliţia revine în forţă

Şi pe când credeam că am scăpat de “Babaul tufelor” (radarul fix) montat pe marginea drumurilor naţionale pentru a speria vitezomanii automobilişti, iată că nevoia de bani a Ministrului Administraţiei şi Internelor i-a făcut pe actualii “jupâni” portocalii să reinventeze radarele fixate în suport de ţeavă, care vor fi puse iar la pândă, în curbe, în vârf de deal sau ascunse, numărul lor fiind, în curând, dublat. Ce intensificarea patrulărilor de descurajare a potenţialilor “infractori” ai şoselelor? Nu, nu…! Este mai bine să se stea la pândă, pentru a vâna greşelile minore ale oamenilor cinstiţi. Pentru a le lua victimelor banii, după care unii dintre poliţişti plâng şi ei, în lumina viitoarelor disponibilizări.

Nimic despre starea deplorabilă a drumurilor din România, principala cauză a accidentelor din România. Pe miliţienii de rit nou îi pasionează amendarea românilor, în primul rând. Pentru materializarea “armei” de atac împotriva românilor automobilişti, s-a propus înfiinţarea unui grup de lucru interministerial, care să realizeze un ordin comun de reglementare în domeniu. MAI aşteaptă, cu nerăbdare, soluţia pozitivă a demersului făcut ca să treacă la treabă (să nu care cumva să credeţi că parlamentarii şi politicienii – de orice culoare – ţin cu noi, dacă se creează avantaje pe seama fraierilor cu drept de vot). După ce se va crea cadrul legal urmărit, vor fi repuse în funcţiune cele peste 120 de radare fixe montate deja pe şosele de autorităţile locale şi pentru care aproape întreaga presă responsabilă din ţară a luptat ca să fie desfiinţate. Ziarul nostru s-a alăturat efortului colectiv de interzicerea “invenţiei” născută sub egida ministrului de interne – liberalul David (fost Troacă), în favoarea a două firme private din Cluj, bine’nţeles, cu patroni liberali. Şi, temporar, am reuşit! Avantaj “primire” Timp de doi ani de zile, două societăţi comerciale din Cluj au controlat reţeaua de radare fixe cu camere de luat vederi din 27 de judeţe ale României, împărţind încasările din amenzi cu primăriile. Acestea au obţinut între 40 şi 65% din câştiguri, însă, firmele care au montat şi au întreţinut radarele şi-au luat partea leului. Prima dintre firme, Codec Spat SRL, a intrat pe piaţa amplasării şi gestionarii camerelor de luat vederi în 2007. Benefic SA este cea de-a doua firmă intrată pe piaţă, unic concurent al “Codec Spat” SRL. Datele arată că societatea aceasta a avut camere video în judeţele Vâlcea, Vrancea, Sălaj, Satu Mare, Mehedinţi, Maramureş, Bacău, Bihor sau Cluj, iar “Benefic” a instalat radare în Arad şi Sibiu. Poliţiştii “slugă” la privatizaţi Pe vremea guvernării liberale, când a funcţionat “invenţia lui Troacă”, una din nemulţumirile poliţiştilor era legată de sistemul de lucru. Ei deveniseră slugile preferaţilor ministrului amintit. Fraierii lucrau în dispecerate, iar banii ajungeau la administraţiile publice locale. Toată lumea spunea că radarele fixe sunt o afacere a Poliţiei Rutiere, numai ca acestea erau gestionate de autorităţile locale şi sumele împărţite cu privaţii serelişti. Poliţiştii făceau doar muncă voluntară. În plus, dacă un şofer din Satu Mare era amendat la Ialomiţa şi plătea când ajungea acasă, banii rămâneau acolo. Potrivit reglementărilor fiscale în vigoare, toate amenzile de circulaţie încasate pe raza unei localităţi sunt virate în conturile bancare ale primăriei respective. Potrivit protocolului semnat şi de MAI, datele amenzilor emise şi stadiul lor erau transmise către firmele private, care primeau apoi, în cont, cotă parte care îi revenea. Din cauza unor disfuncţionalităţi reale şi datorită multitudinii reclamaţiilor, autorităţile au decis suspendarea radarelor fixe din ţară, începând cu 24 aprilie 2009. Dar le-a trecut, după cum se vede, dacă le reactivează iar împotriva populaţiei! Gândeşte liber În curând, celor peste 550 de radare mobile aflate în dotarea maşinilor de Circulaţie, li s-ar putea adăuga încă 200 de radare fixe, ducând la un total de peste 750 de radare la nivel naţional, cu perspective de a se mai cumpăra încă 100 de bucăţi pentru amplasare. Ceea ce este grav în această situaţie este că amplasarea (locaţia) camerelor se va face la înţelegere între Poliţie şi Primăriile din traseele vizate, interesul fiind doar profitul şi nici vorbă de siguranţa circulaţiei. În Anglia, singura regulă e: dacă într-un singur loc au avut loc 3 accidente, se montează radar, nu unde are chef nea Gheorghe primaru’, ca să pună speriaţii frână bruscă şi să iasă un carambol. De principiu, radarele ar trebui montate acolo unde sunt “puncte negre”. Adică, acolo unde au loc frecvent accidente rutiere grave. Teorie! Însă în ceea ce priveşte starea drumurilor nimeni din Poliţie nu se sesizează, nu se scandalizează. Starea acestora este generatoare de grave accidente de circulaţie, numai că nu se “vede”. Poţi să pui 10 radare într-o localitate, dacă şoseaua respectivă e plină de gropi, îl vor prinde pe badea Gheorghe cu tractorul şi îi vor da lui amendă. Iar dacă tot e modă cu eco… propun să ne luăm cai frate, mergem călare, nu plătim taxe, benzină, asigurări, service şi când flămânzeşte bidiviul tragem pe dreapta. Să se oftice neo-miliţienii! • Romeo POPESCU