Romeo Dincă a publicat recent pe Facebook o serie de imagini rar întâlnite cu trenul care a circulat în 1989 pe ruta Vâlcele-Râmnicu Vâlcea, în cadrul unor teste pentru o linie feroviară ambițioasă ce promitea să scurteze distanța dintre București și Transilvania. Proiectul, început în anii ’70 și menit să conecteze rutele feroviare între Pitești și Sibiu, a presupus eforturi impresionante de infrastructură, incluzând construirea unor viaducte mari și tuneluri cu scut mecanizat, o premieră în România. Linia ar fi asigurat un traseu montan la altitudine redusă, de doar 420 de metri, față de ruta pe Valea Prahovei.
După Revoluție, însă, proiectul a fost abandonat din lipsa de finanțare, deși până în 1989 se investise aproximativ un miliard de dolari. Printre structurile remarcabile rămase neutilizate se numără viaductul Topolog, cel mai lung din România, și tunelurile Gibei și Ploștina. Deși nefuncțională, linia apărea încă în Mersul Trenurilor până în 1992, iar tentativele de reluare a lucrărilor în anii 1996 și 2011 nu au avut succes. Astăzi, aceste imagini sunt o mărturie a unei investiții rămase în amintire ca simbol al promisiunilor de modernizare nefinalizate.
Sursa video: Facebook.com/Romeo Dinica
Lasă un comentariu