Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

HAOS PE ȘOSELE! Sindicaliştii CNAIR cer actualizarea recensământului drumurilor publice

Haosul de pe şoselele patriei poate avea drept cauză şi datele despre starea şoselelor şi trafic învechite. Vechiul recensământ a expirat, susţin sindicaliştii drumarilor de la „Elie Radu”, motiv pentru care nu există o imagine de ansamblu corectă asupra situaţiei drumurilor din România.

Sindicaliştii din Compania Naţională a Autostrăzilor şi Infrastructurii Rutiere (CNAIR) trag un semnal de alarmă asupra necesităţii realizării unui nou recensământ al drumurilor publice – instrument absolut necesar pentru circulaţia rutieră. Recensământul se face o dată la cinci ani, iar ultimul a fost efectuat în 2015. Din cauza pandemiei, însă, recensământul din 2020 a fost amânat.  

„România are nevoie de un nou recensământ general de circulaţie pe drumurile publice. Recensământul general de circulaţie pe drumurile publice, care se realizează o dată la cinci ani, trebuia efectuat în anul 2020, însă a fost decalat în contextul pandemiei deoarece nu ar fi putut oferi o imagine de ansamblu corectă a circulaţiei pe drumurile publice având în vedere restricţiile instituite. Ultimul recensământ a fost efectuat în anul 2015 şi nu mai este de actualitate, iar ţara noastră are nevoie cât mai rapid de o nouă astfel de catagrafie”, menţionează sindicaliştii de la „Elie Radu”, într-un comunicat de presă remis joi, 18 noiembrie ac.

În lipsa unui astfel de document actualizat care să reflecte situaţia reală, orice decizie luată în privinţa infrastructurii rutiere, orice previzionare incorectă nu face altceva decât să adâncească criza creată de haosul de pe şoselele patriei, dau de înţeles cei din Sindicatul Drumarilor „Elie Radu”.  

 Recensământul, pe lângă faptul că reprezintă un fel de „oglindă” a traficului pe viitorii 5 – 15 ani, oferă şi informaţii preţioase, vitale despre grosimea straturilor rutiere, numărul benzilor de circulaţie, capacitatea de circulaţie şi necesitatea alocărilor financiare, fiind o bază a dimensionării structurilor rutiere ce se vor executa.  

„Cu cât ne îndepărtam de la ultimul recensământ efectuat în anul 2015, cu atât datele previzionate sunt mai imprecise. Dezvoltarea şi întreţinerea reţelei rutiere se face după studii de trafic, care estimează volumul traficului ce va fi în următorii ani. Acest lucru se realizează prin mai multe mijloace, respectiv prin reţeaua de contori de trafic, care înregistrează pe sectoare de drum volumul de trafic. Aceste date sunt verificate şi corectate prin recensăminte de circulaţie făcute manual, precum si prin anchete de circulaţie”, mai explică sindicaliştii drumarilor.  

Cum pandemia a afectat serios dezvoltarea economică şi mobilitatea rutieră, în întreaga lume, un astfel de recensământ nu ar fi putut reflecta în mod corect situaţia reală a circulaţiei pe drumurilor publice. „Drumarii speră într-o revenire completa a mobilităţii rutiere, iar pandemia să nu mai afecteze indirect dezvoltarea infrastructurii rutiere”, se mai precizează în comunicatul Sindicatul Drumarilor „Elie Radu”.