Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Cum să contestați corect lista de întreținere în cadrul asociației de proprietari

Viața la bloc vine adesea cu provocări, iar mulți locatari reclamă nereguli în cadrul asociației de proprietari și se plâng de costurile ridicate ale întreținerii. În unele cazuri, aceștia descoperă că au fost trecuți mai mulți membri în listă decât ar fi corect sau că s-a înregistrat un consum de apă nejustificat.

Dacă întâmpinați astfel de probleme, este important să știți că aveți dreptul să contestați lista de întreținere. Conform Legii 196/2018, art. 28 alin. 3, proprietarii au dreptul să ceară explicații referitoare la calculul cotei de contribuție la cheltuielile asociației de proprietari și, dacă este cazul, să conteste aceste calcule în scris, în termen de 10 zile de la afișarea listei de plată. Contestația trebuie adresată în scris președintelui asociației de proprietari, nu administratorului, și este esențial să obțineți un număr de înregistrare pentru documentul depus.

Conform legii, asociația de proprietari este obligată să mențină un registru unic de evidență. Președintele asociației trebuie să răspundă la contestație în termen de maximum 10 zile de la primirea acesteia. Dacă răspunsul nu este satisfăcător, proprietarul are câteva opțiuni:

  1. Poate adresa o cerere comitetului și cenzorului asociației;
  2. Se poate adresa compartimentelor de specialitate menționate la art. 10 din lege;
  3. Poate sesiza instanța de judecată.

Articolul 10 din Legea 196/2018 stipulează că autoritățile administrației publice locale sunt obligate să organizeze un compartiment specializat în sprijinirea, îndrumarea și controlul asociațiilor de proprietari. Acest compartiment exercită controlul asupra activității financiar-contabile a asociațiilor de proprietari, fie din oficiu, fie la solicitarea unui membru al asociației. Este important de menționat că doar membrii asociației de proprietari au dreptul de a solicita un astfel de control.

Prin urmare, locatarii care au obiecții privind costurile de întreținere sau alte nereguli trebuie să acționeze prompt, utilizând canalele legale disponibile pentru a rezolva problemele apărute în cadrul asociației de proprietari.