Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

BREAKING NEWS! Pârtia de schi de la Obârșia Lotrului va fi închisă de Sărbători

Deși pare incredibil, este cât se poate de adevărat. Domeniul schiabil Transalpina de la Obârșia Lotrului, care are cele mai moderne pârtii de schi din țară, va fi închis la sfârșitul lunii decembrie, de Crăciun și de Revelion.
Așadar, Transalpina nu va fi deschisă nici de Crăciun, nici în zilele următoare. Declarația îi aparține lui Dan Faur, reprezentantului ACOMIN, cel care a administrat pârtia și în anii trecuți.
”Este bătaie de joc. Întrebați-l pe primarul din Voineasa de ce nu se deschide pârtia. Așa au făcut în fiecare an, iar în luna noiembrie îi apucă disperarea. Păi vreau să știu și eu ce au făcut u an întreg. Am înțeles că au anunțat licitația, dar au pus niște condiții astfel încât nu a fost nimeni tentat.
Este foarte greu să lucrezi cu cei de la primăria Voineasa. În afară de scandal, altceva nu știu să facă. Nu se poate cu ei, atmosfera este foarte neplăcută.
Am avut o discuție și am spus că nu fac o promisiune fermă, însă vom încerca să deschidem după Anul Nou. Îmi pare rău, vă dați seama, am rămas cu sufletul acolo. Încercăm să ajutăm, însă nu există nicio promisiune, niciun angajament”, ne-a declarat Dan Faur.

Peisajul de la Transalpina, cu pârtia care coboară către lacul Vidra, nu înainte de a oferi privitorilor o priveliște impresionantă, e considerată cea mai spectaculoasă din România la ora actuală. Transalpina Ski Resort se află la 110 kilometri de Râmnicu Vâlcea sau 140 de Sibiu. De la Brezoi, trebuie urmat drumul către staţiunea Voineasa, apoi spre lacul Vidra. Cele șapte părţii din Transalpina însumează 9 kilometri. Cea mai întinsă are 2300 de metri. Transportul schiorilor se face cu 2 telegondole, 2 teleschiuri şi un telescaun.
Un dezavantaj îl constituie faptul că nu există locuri de cazare mai aproape de 10 km de pârtie. În 2012, complexul a fost construit cu fonduri de la Ministerul Turismului: 30 de milioane de euro. După deschidere, autorităţile au abandonat proiectul, iar constructorul a rămas să-l administreze. De-a lungul vremii a avut parte de multe piedici și probleme, dar nu s-a lăsat.