Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Antares este din nou pe traseul Rm.Vâlcea – Drăgăşani

• Florinel Butnaru de la ARR şi-a luat-o peste nas

REVENIRE. Florinel Butnaru, şeful Agenţiei ARR Vâlcea, se crede mai presus de lege şi taie şi spânzură, după cum îi este interesul, în transporturile vâlcene. Abuzând de funcţia sa, în urmă cu aproximativ o lună de zile, el a scos Antaresul de pe traseul Rm. Vâlcea – Drăgăşani, favorizând firma prietenului său, Daniel Matei, MATDAN. Numai că, lucrurile nu au rămas aşa şi începând cu data de 9 februarie a.c., Antaresul are din  nou dreptul de a executa, în mod legal, acest traseu.

La mai puţin de o lună de zile, de la razia efectuată de ARR în data de 12 ianuarie 2011, când pe raza localităţii Băbeni, ARR Vâlcea a oprit în mod abuziv în trafic 7 microbuze ale firmei Antares Transport, lăsând în plină stradă zeci de călători, instanţa a dat verdictul: suspendarea executării actelor administrative emise de ARR Vâlcea. Prin măsurile ilegale ale ARR Vâlcea din 12 ianuarie, s-a dispus suspendarea dreptului  de utilizare a autovehiculelor, reţinându-se totodată certificatele şi plăcuţele de înmatriculare ale acestora. În ziua imediat următoare, ARR Vâlcea a emis decizii privind suspendarea copiilor conforme ale licenţei de transport, pentru fiecare din cele 7 autovehicule ale firmei Antares. În data de  3 februarie 2011,  instanţa a dispus suspendarea executării tuturor celor 14 acte administrative emise de ARR Vâlcea. În van a încercat SC MATDAN SERVICE SRL, printr-o cerere de intervenţie în interesul ARR, să împiedice revenirea firmei Antares pe traseu. Instanţa le-a respins acţiunea. Ca urmare, firma Antares Transport va asigura din nou transportul pe ruta Rm. Vâlcea – Băbeni – Drăgăşani. Conducerea firmei Antares Transport îşi propune să nu se oprească aici şi va continua să facă toate demersurile pentru a obţine dreptatea şi de a se asigura că cei vinovaţi vor răspunde pentru faptele lor. “Dacă până acum nu am făcut decât să ne apărăm împotriva numeroaselor ilegalităţi şi mârşăvii comise de către reprezentanţi ai anumitor instituţii, de acum vom uza de toate mijloacele legale pentru tragerea la răspundere a persoanelor vinovate de săvârşirea acestor abuzuri şi nu ne vom opri până când grupările mafiote din transportul vâlcean nu vor fi stârpite. România trebuie să înveţe să se comporte ca un stat modern, ca un stat european” – ne-a declarat preşedintele Antares Grup, Dumitru Becşenescu. Florinel Butnaru e nervos Întrebat cum comentează revenirea firmei Antares, pe traseul Drăgăşani – Băbeni – Râmnicu Vâlcea, şeful ARR Vâlcea, Florinel Butnaru a declarat pe un ton răspicat: „Antares execută traseul Drăgăşani – Râmnicu Vâlcea ilegal. Ce a câştigat în instanţă? Mai lăsaţi-mă în pace cu tâmpeniile astea! Nu au câştigat nimic”. Pentru a-i demonstra domnului Butnaru că nu susţinem tâmpenii, redăm, aproape integral, certificatul eliberat de Tribunalul Vâlcea în data de 7 februarie 2011: „(…) s-a admis cererea de suspendare a executării actelor administrative enumerate la pct. 1 – 14 (actele emise de ARR Vâlcea – n.r.) din cererea formulată de SC Antares Transport SA. Dispune suspendarea executării acestora până la pronunţarea instanţei de fond. Respinge cererea de intervenţie formulată de Matdan Service SRL. Cu recurs în termen de 5 zile de la comunicare. Pronunţată în şedinţă publică azi, 3 februarie 2011”. Şeful ARR Vâlcea încearcă să ascundă gunoiul sub preş Miercuri, 9 februarie a.c., microbuzele firmei Matdan au fost şi ele luate la purecat de către inspectorii ARR, la o lună după controlul comandat de şeful Autorităţii Rutiere Române filiala Vâlcea, Florinel Butnaru, în favoarea amicului său Daniel Matei, acţiune care s-a soldat atunci cu scoaterea firmei Antares de pe traseul Drăgăşani – Băbeni – Râmnicu Vâlcea. Conducerea ARR-ului a încercat să demonstreze, prin controlul de miercuri, că nu acţionează în baza unor partipriuri cu patronii firmelor de transport persoane. Ca să nu-şi supere amicul, pe patronul firmei Matdan, Florinel Butnaru a apelat la serviciile filialei Olt a ARR. Acţiunea a avut loc la numai câteva ore de la revenirea Antares-ului pe traseul amintit şi, din păcate, nu s-au aplicat sancţiuni împotriva firmei Matdan. Cei doi inspectori care au oprit microbuzele la intrarea în comuna Prundeni, dinspre Orleşti, au spus că s-a urmărit sancţionarea şoferilor care erau surprinşi transportând mai mulţi pasageri decât numărul de locuri din dotarea microbuzelor. Aflând de control, firma Matdan a aplicat aceeaşi soluţie ca în trecut: le-a înapoiat călătorilor banii pe bilete şi i-au coborât din microbuze între staţii, când se apropiau de zona în care acţionau echipajele ARR Olt. Mai mult decât atât, pentru ca firma prietenului lui Florinel Butnaru să dea bine la acest control, inspectorii au oprit numai două microbuze de la Matdan, după care s-au întors de unde au venit, considerând probabil că şi restul microbuzelor circulau regulamentar. Important de reţinut este faptul că firma lui Dumitru Becşenescu a aplicat tarifele practicate înainte de a fi scoşi abuziv de pe traseu, ceea ce l-a determinat pe patronul Matdan, Daniel Matei, să anunţe că, în zilele ce vor urma, va reduce şi el preţul unui bilet întreg de la Drăgăşani la Râmnicu Vâlcea. Astfel, se anunţă o scădere a preţului cu 50 de procente, ceea ce va face ca, pentru o călătorie între cele două municipii, cu microbuzele de la Matdan, să scoatem din buzunar numai 5 lei noi. După reguli numai de el ştiute, Daniel Matei a luat însă decizia ca restul tarifelor practicate de firma sa să rămână neschimbate, caz în care, se va ajunge la situaţia în care un bilet de la Râmnicu Vâlcea la Drăgăşani să coste cu doi lei noi mai puţin decât un bilet de la Râmnicu Vâlcea până la Orleşti, spre exemplu.