Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat o amplă acțiune de control la nivel național, verificând 111 furnizori de energie electrică în perioada 23 septembrie – 4 octombrie 2024. În urma acestor verificări, au fost descoperite 39 de nereguli și s-au constatat abateri la 56 dintre cele 187 de contracte și servicii analizate.
În urma neregulilor identificate, ANPC a aplicat 42 de amenzi contravenționale, însumând 518.000 lei; 14 avertismente și 7 măsuri complementare de remedierea site-ului, încetare practică comercială incorectă.
Printre deficiențele semnalate se numără:
- Lipsa informațiilor esențiale în oferte, cum ar fi perioada de facturare sau modalitatea de acceptare a acesteia;
- Informarea insuficientă a consumatorilor despre prețul final, disponibilitatea informațiilor doar pe site sau lipsa clarificării dacă prețul include sau nu taxe;
- Practici comerciale incorecte, precum prezentarea prețului energiei electrice drept „avantajos” fără justificare;
- Încălcări ale obligațiilor contractuale, inclusiv întârzieri în emiterea facturilor din cauza blocajelor în sistemele informatice;
- Probleme specifice pentru prosumatori, cum ar fi lipsa periodicității citirii indexului contorului și întârzieri în emiterea facturilor lunare;
- Neinformarea consumatorilor în termenul legal de 30 de zile cu privire la modificările survenite în contracte;
- Greșeli în facturare, care au afectat interesele economice ale consumatorilor;
- Deficiențe în calitatea energiei electrice furnizate;
- Facturarea unor servicii neprestate, ceea ce reprezintă un comportament incorect față de consumatori.
Lasă un comentariu