1

Dosare penale pentru BRACONAJ cinegetic, la Diculeşti

Poliţiştii Secției 10 Poliție Rurală Măciuca au depistat doi bărbați care practicau vânătoarea, fără respectarea condițiilor legale.

La data de 28 septembrie a.c., poliţişti din cadrul Secției 10 Poliție Rurală Măciuca, aflându-se în serviciul de patrulare, au depistat, pe raza comunei Diculești, un autoturism de teren, în care se aflau doi bărbați, cu vârste de 41, respectiv 46 de ani, care aveau asupra lor arme de vânătoare și muniție.

Cei doi bărbați au fost conduși la sediul poliției pentru efectuarea de verificări pentru că nu au putut prezenta documente prevăzute de lege pentru arma de vânătoare deținută și pentru 18 cartușe, calibru 9,3×62 mm., respectiv permis de port armă ori permis de membru vânător.

În interiorul autoturismului a mai fost depistată o autorizație de vânătoare colectivă, valabilă,pentru speciile mistreț și vulpe, fiind completată necorespunzător. De asemenea, cei doi bărbați nu erau însoțiți în fondul de vânătoare de paznicul de vânătoare.

Polițiștii au deschis un dosar penal pe numele celor doi bărbați, în care se efectuează cercetări sub aspectul comiterii infracţiunii de braconaj cinegetic, prin practicarea vânătorii fără respectarea condițiilor înscrise în autorizația de vânătoare, faptă prevăzută de Legea nr. 407 din 2006, privind vânătoarea și protecția fondului cinegetic




Vâlcean recidivist ARESTAT pentru AMENINŢAREA a doi poliţişti

La data de 28 septembrie a.c., a fost dispusă măsura reținerii pentru 24 de ore, față de un bărbat care a amenințat doi polițiști, cu acte de violență. Din cercetări rezultă faptul că, ieri, 28 septembrie a.c., V.G., de 40 de ani, din orașul Bălcești, s-a deplasat la sediul Poliției Bălcești, unde a afirmat că va recurge la acte de violență față de doi polițiști din cadrul Poliției Bălcești, care nu se aflau în acel moment la sediul poliției.
Astfel că, la Parchetul de pe lângă Judecătoria Bălcești s-a înregistrat un dosar penal pentru amenințare, față de bărbatul în cauză fiind emis un mandat de aducere, pentru a fi audiat la sediul parchetului.

În urma activităților desfășurate, cu sprijinul Serviciului pentru Acțiuni Speciale, din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Vâlcea, bărbatul a fost depistat și condus la sediul parchetului pentru audieri.
În baza probatoriului administrat în cauză, prim-procurorul Parchetului de pe lângă Judecătoria Bălcești a dispus măsura reținerii pentru 24 de ore faţă de bărbat, acesta fiind încarcerat în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă, din cadrul l.P.J. Vâlcea, urmând ca, azi, 29 septembrie a.c., să fie prezentat judecătorului de drepturi şi libertăţi din cadrul Judecătoriei Bălceşti, cu propunere legală.

În cauză, cercetările continuă sub aspectul comiterii infracţiunii de amenințare, faptă prevăzută de Codul Penal. Bărbatul nu este la prima faptă de acest gen, deoarece tocmai ce fusese eliberat din penitenciar pe data de 27 sept a.c., unde a executat pedeapsa inchisorii pentru fapte de ultraj!




Ghidul vânzătorului: cum să vinzi mai rapid un apartament şi la un preţ cât mai bun

Din punct de vedere al unui vânzător, se ştie că timpul şi unele aspectele sunt independente de voinţa şi puterea lui de a se întâmpla. Dorinţa de a vinde şi intenţia de a încheia cât mai rapid o tranzacţie imobiliară este aproape imposibilă când nu sunt respectaţi anumiţi paşi. Iată ce sfaturi ne oferă experţii de la Compari Imobiliare, ce deţin o platformă online unică, cu statistici, comparaţii de preţ, anunţuri şi diversitate de oferte imobiliare.

Preţul just

Avantajul pe care îl are un proprietar poate fi legat de locaţia apartamentului pus la vânzare. În funcţie de cât este de cotat pe piaţa de profil, şansele ca preţul să fie unul ridicat sunt de partea acestuia. Cu toate astea, nu este tocmai corect ca preţul să nu reflecte şi calitatea. Aşadar, este de preferat să adaptaţi preţul pe piaţă la ceea ce oferiţi, raportat la tipul de apartament, întreţinerea acestuia, dotările acestuia şi toate detaliile ce îl descriu.
Cu posibilitatea de a negocia, şansele ca un cumpărător să se arate interesat sunt cu atât mai mari. Deci este de dorit să vă păstraţi flexibil din acest punct de vedere. Un sfat preţios venit din partea experţilor imobiliari Compari Imobiliare se referă la un maximum de 5 până la 10 procente posibile a fi incluse ca marjă de negociere.
Cât despre preţurile corecte, platforma online menţionată este o sursă de încredere. Cei interesaţi pot descoperi aici fiecare zonă a fiecărui oraş, ce estimare de preţ are. Spre exemplu, în rândul de anunturi imobiliare Valcea se găsesc minime de genul 437 €/mp pentru zona Budeşti, maximă de 1000 de euro pentru zona Morilor.
Astfel de exemple se completează cu ofertele din toată ţara, actualizate constant.

Ajutor de nădejde, ajutorul unui profesionist

Nimic nu se compară cu ajutorul venit din partea unui specialist în domeniu. Apelând la un agent imobiliar, şansele ca apartamentul să se vândă mai repede sunt mai mari. Trebuie să fiţi deschişi, să colaboraţi şi să oferiţi tot cadrul necesar pentru ca agentul să poată aduce vânzarea apartamentului mai aproape de realitate.
Acesta vă va ajuta şi vă va sfătui să realizaţi fotografii de calitate şi să detaliaţi anunţurile. O primă interacţiune a unui posibil cumpărător cu proprietatea imobiliară este prin vizualizarea unor fotografii edificatoare şi totodată prin anunţul bine redactat. Descrierea este şi ea importantă şi trebuie să ţină cont şi de împrejurimi, de utilităţi, dotări.

Prima impresie, prima vizită

De îndată ce îţi trece pragul un posibil cumpărător, acesta îşi face o primă impresie. Dacă aceasta nu este pozitivă, nu va mai cere şi o alta. Deci prima şansă este şi singura de a impresiona. Este de preferat să vă ocupaţi de imaginea per ansamblu a apartamentului, bine pus la punct chiar dacă încă este locuit.
Igienizaţi, văruiţi dacă este cazul, eliberaţi zonele aglomerate. Nu lăsaţi obiectele personale la vedere şi observaţi cum pătrunde lumina naturală în încăpere, pentru că este de referat ca aceasta să inunde spaţiile şi să nu fie nevoie de lumină artificială în timpul vizitelor pe care le fac cei interesaţi. Un timp perfect pentru acest moment este în timpul zilei, desigur. Imagine impecabilă, cu încăperi pe măsură este sfatul concis în acest sens.

Ofertele celor de la Compari Imobiliare cuprind mii de apartamente puse la vânzare, 4.500 în Iaşi şi 2.100 în Timişoara, alte peste 9.000 în Bucureşti, 1.400 în Braşov etc.




1 octombrie – “Ziua Persoanelor Vârstnice”, marcată la Râmnicu Vâlcea

Ziua Internaţională a Persoanelor Vârstnice va fi marcată la Râmnicu Vâlcea printr-o nouă acţiune de intrare în ”Clubul Longevivilor” a 17 nonagenari. Sărbătoriţii – cu vârste cuprinse între 90 şi 95 de ani – vor primi la domiciile proprii, cu ocazia zilei lor, Diploma ”Clubul Longevivilor”, precum şi tichete sociale cu valori de 500 lei – pentru vârstele cuprinse între 90 şi 94 de ani şi de 700 lei – pentru vârstele cuprinse între 95 şi 99 de ani.
Cu aceeaşi ocazie, Căminul pentru Persoane Vârstnice din Ostroveni le va oferi beneficiarilor, tot pe 1 octombrie, începând cu ora 15.00, un program deosebit avându-i ca protagonişti pe coriştii Filarmonicii ”Ion Dumitrescu”, pe actorii Teatrului Municipal ”Ariel”, pe tinerii dansatori ai Palatului Copiilor şi pe voluntarii asociaţiilor ”Ataraxia” şi ”Zâmbete colorate”.
În acelaşi domeniu se încadrează şi acţiunea de sărbătorire a cuplurilor care au împlinit 50 de ani de căsnicie programată pentru miercuri, 3 octombrie, la ora 10.00, la Primăria municipiului, ocazie cu care 18 perechi de râmniceni vor aniversa ”Nunta de Aur”, primind o Diplomă de Fidelitate, precum şi tichete sociale în valoare de 600 lei.
Nu în ultimul rând, Ziua Internaţională a Persoanelor Vârstnice va fi marcată, în această perioadă, şi la Cluburile Pensionarilor care funcţionează în Râmnic cu sprijinul Primăriei municipiului.
Municipalitatea Râmnicului are în derulare un pachet de măsuri destinate protejării persoanelor vârstnice din municipiu, între care se numără facilităţi la utilizarea unor servicii publice (transport urban de călători), facilitarea accesului la spectacolele instituţiilor de cultură subordonate sau administrarea a şase cluburi ale pensionarilor în toate cartierele oraşului, la aceastea adăugându-se, din acest an, acces gratuit la Ştrandul Ostroveni în zilele de luni – joi, precum şi darea în folosinţă, la finele lunii iulie, a Căminului pentru Persoane Vârstnice din Ostroveni.




FOTO: RAZIE de amploare organizată de Poliţia Oraşului Horezu

Azi, 28 septembrie, între orele 09.00 – 12.00, Poliția Orașului Horezu a efectuat o razie, la care au participat în sistem integrat 50 de polițiști de ordine publică, poliție rutieră, investigații criminale, investigarea criminalității economice, criminaliști, arme, explozivi și substanțe periculoase și intervenție rapidă.

În doar 3 ore, polițiștii au aplicat 116 sancțiuni contravenționale, în valoare de peste 30.000 de lei, au constatat o infracțiune pe linie rutieră, au reținut 14 certificate de înmatriclare și 1 permis de conducere .

Acțiunea a avut ca scop creșterea siguranței cetățeanului, prin prevenirea și combaterea faptelor de natură penală și contravențională, acționându-se pe toate liniile de muncă ale poliției, pe raza orașului Horezu.

Astfel, polițiștii au legitimat 526 de persoane, au verificat 427 de autovehicule și au controlat 10 agenți economici.
În cadrul acțiunii au fost aplicate 116 sancțiuni contravenționale, în valoare de peste 30.000 de lei, respectiv: 100 de sancțiuni contravenționale prevăzute de O.U.G. 195/2002, privind circulația pe drumurile publice;
4 sancțiuni contravenționale prevăzute de Ordonanța Guvernului 37 din 2007, privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de odihnă ale conducătorilor auto și utilizarea aparatelor de înregistrare a activității acestora, fiind depistați conducători auto care au utilizat incorect diagramele tahografice, pentru transport de marfă.
4 sancțiuni prevăzute de Legea nr. 38/2003, privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, fiind depistați conducători auto care au permis îmbarcarea în mijlocul de transport din altă localitate decât cea autorizată, transport peste capacitatea autorizată și fără a pune în funcțiune aparatul de taxat. De asemenea a fost retras un atestat taxi. Constatările pe această linie au fost făcute de către polițiștii Serviciului Rutier, care au acționat în cadrul raziei alături de polițiștii rutieri din orașul Horezu.

3 sancțiuni contravenționale prevăzute de O.U.G. 28/1999, privind obligația agenților economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, fiind depistați vânzători care au comercializat marfă fără a elibera bon fiscal;
2 sancțiuni contravenționale prevăzute de H.G. 301/2012, privind normele metodologice de aplicare a Legii nr. 333/2003, privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor, fiind depistate două societăți comerciale care nu erau asigurate cu sisteme de securitate prevăzute de lege;
2 sancțiuni contravenționale prevăzute de Legea nr. 132/2017, privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto și
1 sancțiune contravențională prevăzută de Legea nr. 12/1990, privind protejarea populației împotriva unor activități comerciale ilicite, fiind depistat un agent economic care comercializa produse cu termenul de valabilitate expirat. În acest sens, polițiștii au confiscat produse alimentare, în valoare de 270 de lei;
Totodată, polițiștii au retras 14 certificate de înmatriculare pentru defecțiuni tehnice sau dotări suplimentare nepermise de lege și au reținut 1 permis de conducere.
Unul dintre conducătorii auto verificați avea o alcoolemie de 1,20 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Poliţiştii rutieri au depistat în trafic, pe Drumul Județean 665, pe raza orașului Horezu, un bărbat, de 52 de ani, din comuna Vaideni, care conducea un autoturism, având o alcoolemie de 1,20 mg/l alcool pur in aerul expirat.

Conducătorul auto în cauză a fost condus la spital pentru recoltarea de probe biologice de sânge, faţă de acesta efectuându-se cercetări pentru comiterea infracţiunii de conducerea unui autovehicul pe drumurile publice, sub influenţa alcoolului.




Nereguli GRAVE depistate de ITM Vâlcea în urma controalelor

Numărul mare de accidente de muncă înregistrat precum și gravitatea acestora, a fost factorul determinant pentru a continua și intensifica acțiunile de verificare și monitorizare a modului în care se respectă prevederile legale în domeniul securității și sănătății în muncă, precum și asupra modului în care angajatorii realizează, în șantierele temporare și mobile, măsurile de securitate și sănătate dispuse de inspectorii de muncă.
Astfel că în trimestrul al-III-lea al anului 2017, perioada 01.07.-30.09.2017, a continuat Campania naţională privind verificarea modului în care angajatorii previn căderile de la înălţime în şantierele temporare şi mobile, demarată în luna aprilie 2017.
Campania este organizată în două etape; etapa I s-a desfășurat în luna aprilie şi a constat din informarea principalilor actori din județ cu activitate în domeniul construcțiilor privind modul de derulare a campaniei și tematica abordată.
Etapa II-a a constat în verificarea prin acțiuni de control la angajatori a modului de implementare a prevederilor legale care au făcut obiectul campaniei.

Obiectivele campaniei:
• Creşterea gradului de conştientizare al angajatorilor şi al lucrătorilor din domeniul construcţiilor în ceea ce priveşte necesitatea respectării prevederilor legale referitoare la securitatea şi sănătatea în muncă, pentru promovarea stării de bine la locul de muncă, cu consecinţe benefice în plan social şi profesional;
• Încurajarea unei abordări participative prin implicarea angajaților și angajatorilor în diminuarea consecinţelor sociale şi economice negative care derivă din nerespectarea prevederilor legale,aplicabile în domeniul construcţiilor.
• Promovarea bunelor practici în acest domeniu de activitate economică.
Verificarea cu prioritate a angajatorilor din construcţii la şantierele temporare şi mobile în care se desfăşoară lucrări de construcții unde se utilizează schele.
În perioada 01.07.2017–30.09.2017 Inspectoratul Teritorial de Muncă Vâlcea a efectuat un număr de 44 controale la care au participat 5 inspectori de muncă din cadrul inspectoratului, în care au fost constatate un număr de 204 neconformităţi, au fost dispuse un număr egal de măsuri, au fost aplicate un număr de 204 sancţiuni contravenţionale din care 202 avertismente şi 2 amenzi de 8000 lei.

Cele mai frecvente deficienţe întâlnite în urma controalelor efectuate sunt următoarele:

Deficienţe organizatorice:
– Nerealizarea de către angajatori a evaluării riscurilor pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor;
– Neîntocmirea instrucţiunilor proprii de securitate şi sănătate în muncă;
– Neefectuarea instruirii şi a controalelor medicale corespunzătoare a lucrătorilor

Deficienţe tehnice:
– Lipsa amenajărilor şi dotărilor locului de muncă pentru prevenirea căderilor în gol şi a altor pericole;
– Neutilizarea echipamentelor de muncă corespunzătoare, prevăzute cu sisteme de protecție colectivă, cum sunt balustradele solide, suficient de înalte dotate cu mână curentă și protecție intermediară, platforme sau plase de prindere, suficient de solide pentru a împiedica/opri căderile de la înălțime și care să nu fie întrerupte decât în punctele de acces ale unei schele sau ale unei scări;
– Folosirea schelelor şi scărilor incomplete, instabile si neasigurate împotriva deplasărilor involuntare;
– Neasigurarea măsurilor de protecţie a lucrătorilor împotriva prăbuşirii malurilor;.
– Utilizarea instalaţiilor de ridicat nesupuse controalelor periodice.




„Brâul de Aur” de la Bărbăteşti, un festival de tradiție

Festivalul ”Brâul de Aur” de la Bărbătești, ajuns deja la cea 46-a ediție a adunat în luna septembrie 2017 10 ansambluri folclorice din tot atâtea localități ale județului Vâlcea: Costeşti, Pesceana, Valea Mare, Tetoiu, Mădulari, Tomşani, Vaideeni, Păuşeşti Otăsău, Pietrari şi, bineînţeles, din Bărbăteşti.
Festivalul s-a desfășurat lângă noul stadion din Bărbătești, pe o scenă amplasată în aer liber. Manifestarea a început cu o paradă a tuturor ansamblurilor folclorice, care s-au deplasat din centrul comunei spre stadion în căruţe dotate cât mai tradiţional.

„Festivalul din acest an a avut un succes deosebit. Iar asta şi pentru că am luat decizia de a-l muta aproape de centrul comunei, la solicitarea oamenilor în vârstă, care şi-au dorit foarte mult să fie şi ei prezenţi. Pe Valea Otăsăului, unde s-a desfăşurat până anul trecut, le era foarte greu să ajungă şi să fie alături de formaţiile participante. Ţinând cont de numărul mare de oameni prezenţi în 2017, anul viitor vom organiza evenimentul tot în această locaţie. Mai mult decât atât, s-ar putea să ne întindem chiar pe două zile. Pentru că ziua de 8 septembrie 2018 va pica în week-end, sâmbătă vor avea loc spectacolele de folclor, iar duminică vom programa un meci al echipei noastre de fotbal, AS Bărbăteşti”, ne-a declarat primarul Constantin Bănacu.




Săptămâna pe scurt – de la lume adunate, 28 septembrie 2017

• Liceul Tehnologic Căpitan Nicolae Plesoianu nu se află printre unitățile de învățământ care vor fi desființate anul viitor la Râmnicu Vâlcea • Primarul Mihai Pătru de la Ocnele Mari este foarte supărat pe reprezentanții Salinei Ocnele Mari • Licitație puternică la CET Govora • Denunțul secolului la DNA: Fostul ministru Gabriel Sandu îi denunță pe Traian Băsescu, Emil Boc, Elena Udrea și pe doi foști ambasadori ai SUA

• Liceul Tehnologic Căpitan Nicolae Plesoianu nu se află printre unitățile de învățământ care vor fi desființate anul viitor la Râmnicu Vâlcea. A spus-o chiar primarul Ramnicului Mircia Gutău cu ocazia inaugurării terenului de sport de la unitatea de învățământ, unde a lăudat și performanțele noii directoare Cristina Bițică. Chiar dacă edilul încă nu a uitat de răfuială cu fostul director Adrian Boureci, Mircia Gutău are planuri mari cu aceasta unitate de învățământ, unde va investi bani pentru reabilitare.
• Primarul Mihai Pătru de la Ocnele Mari este foarte supărat pe reprezentanții Salinei Ocnele Mari că nu-și plătesc impozitele către administrație. Acesta a încercat în mai multe rânduri să stea de vorbă cu ei, însă intenționează să expună problema parlamentarilor vâlceni astfel încât Compania de Sare care își desfășoară activitatea pe teritoriul Ocnelor Mari, să contribuie financiar cel puțin la dezastrul care îl provoacă zilnic drumurilor.
”Mașinile care transportă sarea ne strică mereu drumurile și nu mai vorbesc de praful de sare care zboară din ele și se depozitează pe case, pe pomi, pe mașini, distrugându-le. Nu știu ce protocoale au fost semnate, dar cred că cineva trebuie să răspundă pentru că e posibil să avem probleme ca în localitatea Alunu, unde Compania Minieră, saltă din umeri după ce a extras zăcăminte din subteran, iar pământul a luat-o la vale și odată cu el și casele din zonă. Noi mai avem o experiență urâtă petrecută în curmă cu mai mulți ani, când un cartier întreg a fost înghițit de apă. Localnicii de acolo au fost restabiliți la marginea Râmnicului și au probleme pentru că pe lângă faptul că nu au utilitățile necesare, nu dețin nici acte de proprietate pe locuințele în care au fost strămutați.”, susține Mihai Pătru, primarul din Ocnele Mari.
• Licitație puternică la CET Govora. Conform unui comunicat de presă emis de administratorul judiciar Euroinsol, societatea scoate la licitație transportul de cărbune. Valoarea contractului este una amețitoare și se ridică la 34 de milioane de euro.
În vederea asigurării necesarului de cărbune pentru producţia de energie electrică şi termică, CET Govora a încărcat în SEAP documentaţia tehnică în vederea atribuirii unui contract de transport cărbune pe calea ferată. ”Valoarea contractului este de 34 milioane euro, iar durata de derulare de patru ani. Volumul transportat este de 8,4 milioane tone cărbune pe ruta Berbeşti-Alunu până pe platforma CET Govora”, mai informează comunicatul. Data limită de depunere a ofertelor este 6 octombrie 2017.
Producătorul de energie termică şi electrică CET Govora, aflat în insolvenţă, a achitat din momentul deschiderii procedurii şi până în prezent toate creanţele curente către partenerii comerciali, în cuantum de peste 510 milioane lei, anunță EUROINSOL prin intermediul unui comunicat de presă.
• Denunțul secolului la DNA: Fostul ministru Gabriel Sandu îi denunță pe Traian Băsescu, Emil Boc, Elena Udrea și pe doi foști ambasadori ai SUA în dosarul Microsoft Fostul ministru PDL al Comunicațiilor Gabriel Sandu aruncă în aer scena politică, cu un denunț spectaculos în dosarul licențelor Microsoft.
”Prin conținutul său, acest memoriu are valoarea unei declarații-denunț care să facă posibilă, dacă se va dori, cercetarea întregului context al contractelor încheiate de către Guvernul României cu Microsoft și care s-au constituit începând cu anul 2003 în “platforma de afacere Microsoft”, o escrocherie care a fost transpartinică, transguvernamentală și transfrontalieră. Uriașul prejudiciu al staului român nu poate fi calculat decât în condițiile în care va fi cercetată afacerea Microsoft din perioada 2003 – 2012.
După ce am ajuns ministru, primele informații pe care le-am primit în minister au fost că acel minister este controlat de SRI și este condus de dl. Dan Nica prin intermediul dlui. Cezar Armeanu, acesta din urmă fiind pe statul de plată atât al lui Microsoft – FSC (Fujitsu Siemens Computers GMBH), cărora le reprezintă interesele, cât, mai ales, ale avocatului Doru Boștină, care îi reprezintă pe toți, respectiv Microsoft, FSC, Unicredit și MCSI.
În minister era un haos total. Se zvonea că toți șefii de departamente și o parte din angajați erau plătiți de FSC, Florică, TeamNet, Ghiță Sebastian, Siemens, SIVECO, și mulți alții.
Costul de finanțare în valoare de 11.000.000 $ a determinat creșterea valorii contractului de 42.000.000 $ oferta inițială, la 54.567.465 $ – suma apreciată de Gheorghe Gheorghina ca fiind o creștere nejustificată care nu poate fi explicată.
Total prejudiciu aferent contractului 115RO/2004 – 26.400.000 $ din care 11.000.000 $ costuri legale de finanțare și 15.600.000 $ plătiți ilegal cu avizul și acordul dat de Microsoft prin Silviu Hotaran, Ovidiu Artopolescu, Florin Pletea, Sorin Eftene, care au supravegheat afacerea Microsoft. Banii au fost împărțiți între Microsoft, FSC, KPMG şi directorii Microsoft enumerați mai sus, directorii FSC (Fujitsu Siemens Computers GMBH) Viena în frunte cu Malinovski, dar și ai FSC (Fujitsu Siemens Computers GMBH) România, Claudiu Florică, Dragoș Nicolaescu, Diana Comanici împreună cu cei care țineau legătura cu serviciile secrete și guvernele României – Dragoș Stan și Dinu Mihail Pescariu, bani pe servicii plătite dar nelivrate, ajungând la ei și prin ei la toți cei de mai sus.
H.G. nr. 470/2004 este ilegală pentru că trebuia să cuprindă obligativitatea de a se face licitație publică. Actul normativ a intrat în vigoare la data de 13.04.2004, după ce a fost semnat de:
– prim-ministrul Adrian Năstase – contrasemnează
– ministrul MCTI Dan Nica
– ministrul pentru coordonarea SGG Eugen Bejinariu
– ministrul Finanțelor Publice M. Tănăsescu
(…) Cred că este important să precizez că în anul 2009, a avul loc o întâlnire în patru, impusă lui Pinalti (Gheorghe Ştefan) de Traian Băsescu, Elena Udrea și Dorin Cocoș, în care Claudiu Florică a explicat afacerea Microsoft, FSC, MCTI, cu modul de plată și cu prelungirile de contract FSC 2009 – 2012. Menționez că îl cunoșteam pe Dorin Cocoș din 2007, când în calitate de vicepreședinte PLD, Theodor Stolojan mă trimitea la el pentru a ține adunările PLD la Eurohotels.
(…) Menționez că și subsemnatul am fost șantajat să plătesc ilegal cei 57.000.000 $ de către Claudiu Florică şi Dorin Cocoș în mod direct, și indirect de către Traian Băsescu, („Tăticuțul”), Elena Udrea, Emil Boc, Călin Tatomir, Florin Pletea, Sorin Eftene, Gheorghe Gherghina, W. Horak, Dragoș Nicolaescu, Diana Comănici, avocat Doru Boștină, Răzvan Radu, Șerban Tănăsescu, dar mai ales de ambasadorii Nicholas Taubman, Mark Gittenstein, Martin Eichtinger, care m-au forțat să plătesc aceste sume furate de Microsoft cu complicitatea FSC (Fujitsu Siemens Computers GMBH) și gruparea Florică.
După intervenția brutală a domnului Mihai Tănăsescu, în calitate de șef al FMI, la Emil Boc, acesta i-a determinat pe domnii Gh.Gherghina și Cezar Armeanu să plătească 31.000.000 $.
Subliniez că ambasadorii Nicolas Taubman, Mark Gittenstein, Martin Eichtinger, m-au amenințat că voi suporta consecințe serioase dacă nu voi plăti hotărârile de guvern.
Referitor la implicarea reprezentanților SRI și a fostului președinte Traian Băsescu, declar următoarele:
În luna ianuarie 2009, am fost solicitat de domnul Sebastian Ghiță – sponsorul personal al doamnei Roberta Anastase, pentru o întâlnire cu o persoană foarte, foarte importantă.
Am fost preluat de la minister de mașina cu șofer a domnului Sebastian Ghiță și, împreună cu acesta, am fost dus la unul din sediile SRI, unde ne aștepta domnul general Dumitru Zamfir.
(…) A doua zi, am avut ședință de Guvern, prilej cu care am fost rugați de Elena Udrea, colega mea ministru, să ieșim puțin din ședință pentru avea o discuție. Odată ieșiți, aceasta m-a rugat să-l văd în ziua următoare la ora 8:30, la Eurohotels, pe domnul Dorin Cocoș. Am acceptat, pentru că deja toată situația devenise explozivă.
(…) Ulterior, am fost sunat din nou și de către domnul Sebastian Ghiță, prilej cu care am avut o discuție extrem de dură cu acesta, în care și el a ținut să îmi precizeze următoarele:
1. Dorin Cocoș lucrează în numele președintelui Traian Băsescu, pentru Băsescu și Elena Udrea;
2. Având această atitudine și comportament nu voi apuca sfârșitul anului în fotoliul de ministru;
3. Am fost întrebat “ce treaba am eu cu bugetul Ministerului?” Și mi-a sugerat “să-mi văd de treaba mea și să accept condițiile puse de Cocoș – Florică – Pescariu, pentru că, în caz contrar, îmi voi pune serviciile în cap, având în vedere ca acești domni lucrează pentru “ei”;
4. Sebastian Ghiță mi-a spus că va încerca să mă ajute dar cuplul Cocoș – Perscariu, cu sprijinul doamnei Udrea, era “mult mai tare decât” el la aceea dată.
5. Tot Sebastian Ghiță mi-a sugerat să accept cererile lui Florică – Pescariu – Cocoș, măcar pentru a câștiga timp, pentru că “mi l-am pus și pe Pinalty în cap”
• Pataliputra




Poşta, oglinda statului

Să nu vă gândiţi că despr oglinda statului degeaba scriu, deoarece dacă intri într-o clădire a Poştei Române ai senzaţia de agitaţie. Fac referire chiar la acest stat care nu va mai scăpa niciodata de calificativul prost administrator.
Ascunsă în umbra scandalurilor legate de Biserică, Armată, Poliţie, Justiţie, politică şi guverne, cea mai bună oglindă a statului este Poşta. Când te uiţi în incinta unei poşte, vezi incontestabil statul. Miros de petroxin şi lemn mucegăit, obscuritate, dotări de pe vremea lui Petru Groza, funcţionari plictisiţi şi aroganţi sau unii copleşiţi de presiunea volumului de muncă şi multă birocraţie. Fără niciun fel de concurenţă ani buni, cu o infrastructură pe care nu o are nimeni în România, dar cu o schemă de personal construită pe principii de sinecuri politice, grade de rudenie şi pile, Poşta pare cea mai nemodernizată instituţie, birocratizată extrem şi cu randament deficitar. Managementul politic al ultimilor 27 de ani a dus-o în situaţia în care, cel puţin în judeţul nostru, un singur curier privat dotat cu o Dacia papuc o surclasează la toate capitolele. Statul, prin Ministerul Comunicaţiilor, detine 75% din acţiunile Poştei Române, iar Fondul Proprietatea 25%.
Agenţiile de ştiri anuţă că Guvernul a aprobat în şedinţa de miercuri, 27 septembrie 2017, un plan strategic de măsuri, pe o perioada de 5 ani, care vizează redresarea Poştei Române, a anunţat miercuri Ministerul Comunicaţiilor. Planul, propus de ministrul Comunicaţiilor, Lucian Şova, vizează printre altele creşterea veniturilor prin diversificarea produselor şi serviciilor, utilizarea eficientă a fondurilor anuale primite de la Uniunea Poştală Universală, bani care nu au fost folosiţi niciodată deşi, în fiecare an, 200 de mii de dolari au fost puşi la dispoziţia companiei pentru dotări curente şi renegocierea contractelor existente cu agenţii economici. Sună frumos, a responsabilitate şi implicare, dar managementul poartă acceaşi pălărie.
Pe 24 septembrie a expirat mandatul fostului director general, Andrei Stănescu care a ajuns în acestă poziţie în 2013 printr-o decizie politică la care a contribuit Dan Nica, fostul ministru al telecomunicaţiilor. Ca să rămânem în spectrul dezastrului, ultimul director al Poştei, Mihai Toader a fost condamnat la 10 ani de închisoare pentru achiziţionarea unor produse informatice de la o societate din Cipru, la un preţ mai mare de 12 ori decât cel al pieţei, judecătorii stabilind un prejudiciu de 6,5 milioane de euro. Deci, am intrat în curtea de jocă a celor ce folosesc “defectuos” banii publici.
Acum, pentru patru luni de zile, interimatul este asigurat de fostul director executiv operaţional, Rareş Stanciu, adică exact de unul dintre cei aflaţi în conducerea Poştei în perioada pe care ministrul de resort o consideră a fi stat sub semnul unui management păgubos.
Şi uite aşa, învârtind politic şefii pe scaunele de director ale Poştei, aflăm doar despre sifonarea banilor, execuţii cu iz politic şi administrare proastă.
În tot acest timp, un curier cu o Dacia papuc, angajat la o firmă de curierat, livrează la timp şi cu zâmbetul pe buze de la scrisori la elefanţi, oriunde cineva are nevoie să transmită sau să primească ceva.
Eu cred că ar trebui să-l căutăm, să-l găsim şi să-l rugăm să accepte postul de director general al Poştei Române. Este singurul care o mai poate redresa.




Primăria Roeşti trebuie să demoleze cârciuma ILEGALĂ! Se cere intervenţia prefectului de Vâlcea

Liniştea locuitorilor din satul Cuieni, localitatea Roeşti, judeţul Vâlcea este tulburată de câţiva ani de zile de funcţionarea ilegală a unei cârciumi, unde scandalurile se ţin lanţ, aproape seară de seară.
Calvarul cetăţenilor paşnici cărora nu le place să-şi piardă vremea prin cârciumi şi să bea până nu mai ştiu de ei a început în anul 2012, când o întreprinzătoare a construit fără a avea nici un document sau vreo autorizaţie un bar şi un magazin mixt. Timp de 3 ani de zile, aceasta şi-a desfăşurat nestingherită activitatea, fără ca vreo autoritate să o întrebe de sănătate. În tot acest timp, localnicii aflaţi în aproprierea barului au fost nevoiţi să suporte seară de seară scandaluri interminabile, bătăi şi multă gălăgie.
„E jale! În fiecare seară e scandal. Aici se adună numai beţivii şi ţiganii. Intră prin curţile oamenilor, fac scandal, se bat, când îşi uită securile acasă, iau uluci din gardurile oamenilor, ca să nu mai vorbim despre gălăgia şi disconfortul pe care ni-l creează”, ne-a povestit o vecină.
În luna noiembrie 2015, ca urmare a mai multor plângeri ale oamenilor, Maria Ciupercea, care deţine o întreprindere individuală a fost chemată la Primărie cu actele. Acolo, stupoare. Primarul a observat că doamna în cauză are documentaţia incompletă. Reprezentanții primăriei Roești au constatat că din lipsesc mai multe documente, printre care cererea de eliberare certificat de urbanism și autorizația de construire. De asemenea, aceștia au mai constatat că din data de 24 aprilie 2014 există o plângere penală formulată de Stănciulescu Nicolae Ilie, fostul concubin al Mariei Ciupercea.
În data de 9 noimebrie 2015, Maria Ciupercea este amendată de către Primăria Roești cu suma de 1.000 de lei, reținându-se că în perioada iunie 2012 – august 2013, aceasta a efectuat o construcție, fără a deține autorizație de construire, respectiv sediu pentru un magazin mixt în satul Cuieni din localitatea Roești. De asemenea, prin același proces verbal s-a dispus și desființarea construcției în termen de 30 de zile.
Maria Ciupercea contestă în instanța de judecată procesul verbal de amendă, și, în data de 15 iunie 2016, Judecătoria Horezu hotărăște să înlocuiască amenda contravențională în cuantum de 1.000 de lei cu sancțiunea avertismentului. Instanța menține în rest procesul verbal de constatare a contravenției, adică decizia de demolare a construcției, în termen de 30 de zile.
Însă, de atunci și până în prezent, adică mai bine de un de zile, deși în acest caz există și o decizie a magistraților din Horezu pentru încuviințarea executării silite a titlului executoriu – Proces verbal de constatare a contravenției nr. 1/09.11.2015, emis de Primăria Roești și sentința civilă nr. 791//15.06.2016, pronunțată de Judecătoria Horezu, nu s-a întâmplat nimic.
”Dăm împuternicire și ordonăm executorilor judecătorești să pună în executare titlul executoriu proces verbal de constatare a contravenției nr. 1 din data de 09.11.2015, emis de Primăria comunei Roești și Sentința Civilă nr. 791/15.06.2016, pronunțată de Judecătoria Horezu, prin toatea formele admise de lege pentru care s-a pronunțat prezenta încheiere de încuviințare a executării silite”, se arată în hotărârea instanței din data de 10 august 2017.
Magazinul mixt și barul funcționează și în prezent, iar cea care îl administrează, Maria Ciupercea, ne-a declarat că așteaptă și ea să vadă ce se întâmplă.
Am încercat să-l contactăm și pe primarul localității Roești, însă, până la data apariției publicației noastre, acesta a fost de negăsit.