1

INFRACTORI PENALI, DIN COPILĂRIE

Roxana Radu, directorul adjunct al Direcției Copilului, trage un semnal de alarmă:

„Tinerii ai căror părinți sunt total dezinteresați de soarta lor și că rora nu le pasăsăle ofere o educație, au grave probleme la școlare sau, mai grav, se ceartăcu legea ” copiii care nu simt dragostea părintească suferăde depresie și anxietate ” mai grav, unii dintre ei, simt nevoia săse răzbune pe destin și se apucă de droguri, alcool sau furat ”  de dorul părinților, unii dintre ei, au încercat chiar săse sinucidă.

Conform unor studii, efectele separării de părinți depind mult de vârsta copiilor. La cei mici, în special în mediul rural, apar tulburări emoționale. Ei devin timizi și fricoși, au somnul agitat și plin de coșmaruri. La copiii mai mari de 10 ani, din mediul urban, mai ales, pot apărea tulburări de conduită, manifestate printr-un comportament agresiv fizic și verbal, tendința de a minți, abuzul de alcool, fumatul, absențe de la școalăși rezultate slabe la învățătură. Ei au adesea sume mari de bani „de buzunar”, primiți de la părinții ce muncesc în străinătate drept compensație, fapt care-i propulseazăîn grupuri de copii cu probleme de comportament și care ajung chiar săcomităfapte penale, susțin specialiștii în domeniu. Mai mult, tinerii ai că ror părinți sunt total dezinteresați de soarta lor și că rora nu le pasăsăle ofere o educație, au grave probleme școlare sau, mai grav, se ceartăcu legea. Copiii care nu simt dragostea părintească suferăde depresie și anxietate. Apoi, simt nevoia săse răzbune pe destin și se apucă de droguri, alcool sau furat.  De dorul părinților, unii dintre ei, au încercat chiar săse sinucidă. Zilnic, în Vâlcea, zeci de copii – abandonați sau neglijați de familie – încalcă legea, săvârșind fapte penale. Cele mai dese infracțiuni întâlnite la acest tip de adolescenți este furtul din magazine, mașini sau chiar apartamente.

Centrele de plasament, superaglomerate

Asistenții sociali de la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Vâlcea, spun că se confruntă , lunar, cu foarte multe situații de acest gen. De cele mai multe ori, ne-au declarat ei, copiii provin din familii destrămate, cu părinți alcoolici sau neglijenți. În această lună, au primit 4 cereri de instituționalizare a unor adolescenți care au săvârșit fapte penale și a că ror vârstănu depășește 15 ani. Cel mai grav caz este cel al unui tânăr din Rm. Vâlcea, R.M elev în clasa a VIII-a, al unei școli din municipiu, care a furat, în decurs de doar câteva luni, mai multe bunuri. Paradoxal, el face parte dintr-o familie cu o situație Financiară foarte bună. Cu toate acestea, tatăl este total dezinteresat de educația acestuia, preferând săstea mai tot timpul prin cârciumi și taverne, mereu cu capul amețit de aburii alcoolului. Dască lii băiatului și-au dat seama că ceva este în neregulăcu tânărul, pentru că , de ceva vreme, devenise foarte recalcitrant și avea, în buzunar, sume de bani impresionate. Asistenții sociali au încercat săofere consiliere psihologică tatălui adolescentului, însă acesta a refuzat, spunând că nu are nicio problemă. „Tatăl copilului este în permanențăbeat. Nu se poate discuta cu el. Nu-l intereseazăla ce orăvine sau pleacă copilul său. Acum, se impune o măsurăde instituționalizare a adolescentului. Din păcate, însă , nu mai avem locuri în centrele de plasament. Au devenit supraagomerate. Va trebui săvedem ce facem cu el Sperăm, totuși, să-l convingem pe tatăl săse preocupe de viitorul acestuia”- ne-a spus Roxana Radu. Ea susține că legislația în vigoare nu permite direcției săaplice nici o sancțiune părinților pentru că dau dovadăde neglijențăîn creșterea copiilor lor. Singurul lucru pe care-l pot face este săpropunădecă derea din drepturile părintești. Ba mai mult, unii se simt chiar eliberați de „povara” educă rii ființelor pe care le-au adus pe lume. „Mulți dintre acești părinți denaturați nu luptănicicum să-și păstreze copiii. Unii chiar se bucurăcând ajung în grija statului” – mai spune ea. În situații similare, se aflăalți trei adolescenți din Horezu și Golești.  




Teste și pretexte d’ale lui Tăriceanu

Singurul partid cu rădăcini istorice rămas pe scena politică – PNL, e pe cale săfie sabordat de echipa infiltratăla conducere După retragerea lui Stolojan. Povestea are precedent. Odatăajunși la putere, bătrânii pușcă riași politici de la PNÎ-CD, pactizanți cu diavolul pentru o strachinăde linte, au pierdut simțul măsurii și au fost debarcați de la putere. La PNL, însă , membrii de linia a doua procedeazăinvers. Înțelegând rapid mesajul nescris al lui Câmpeanu: „Fie la putere, fie sprijinind guvernul, dar niciodatăîn opoziție!”, ei se conformează. În democrațiile așezate, primul ministru și guvernul sunt judecați în funcție de performanțe, în primul rând cele economice.

La noi, se vede treaba că astfel de nimicuri nu conteazăpentru mulți alegători și nici pentru o mare parte a gazetarilor și politologilor români. La noi se discutăcu aprindere despre gesturile, frezele, șuvițele, papioanele, declarații răstălmăcite, rar eventualele realizări importante și în ciuda evidenței, publicul rămâne majoritar anti-liberal. România se aflăla marginea prăpastiei. Printre foarte puținii care au demonstrat că doresc săfacă ceva pentru țară până acum, a fost președintele Băsescu. Dacă mafia ce i se opune, care – de fapt – ni se opune nouă, va reuși să-l destituie, Băsescu va avea soarta lui Cuza. Nu știu dacă PNL și gruparea ermetică în gânduri și simțiri (PSD – PRM – PC) realizeazăcă jocurile lor ridicole și stupide împotriva președintelui Traian Băsescu, nu numai că sunt sortite eșecului, însă vor fi aspru sancționate de electorat.

Măamuzăși mădistreazălipsa de viziune, patima pentru cauze pierdute, politica rudimentară, prostia crasă, obsesiile schizofrenice. Poate că într-o țară așezată, Traian Băsescu nu era președintele potrivit. Dar în acest moment, România este o țară aflatăîntr-un război a că rui mizăse dovedește a fi colosală. Iar în momente de cumpănă, ca acesta, e nevoie de oameni „ciudați”. Nu pot spune că îmi place Traian Băsescu, însă îl admir. E deasupra restului cu cel puțin o clasă. Și e omul potrivit, la locul potrivit și la timpul potrivit! Istoria va confirma. Tăriceanu, însă , este groparul PNL. Devine limpede, iar motivul pentru care îngroapăpartidul este Patriciu. Asta este opinia mea și nu cred că măînșel. Președintele Băsescu ar trebui să-și îndrepte atenția spre petrolist. De acolo vine tot scandalul cu demiterea președintelui și cu amânarea alegerilor PE. Dosarele petrolistului sunt motivul. Patriciu și-a făcut calcule precise: dacă „patrulaterul rușinii” – PNL-PSD-PRM-PC – reușește să-l înlăture pe președinte, dosarele lui vor stagna. Va fi spălat și curățat chiar de instanța care acum dăverdicte împotriva sa.

Părerea mea este că Tăriceanu este șantajat de Patriciu și toate deciziile contradictorii pe care le-a luat în ultimul timp i-au fost impuse de că tre acesta. Sigur că și PSD are un interes major, dar pionul principal nu este Tăriceanu, ci Patriciu. După cum se arată, vom fi prima țară din lume unde guvernul va fi format din unicul și singurul și eternul Tăriceanu. Premierul a pierdut toate duelurile cu Băsescu, iar ce-a făcut acum – cu amânarea alegerilor – nu l-a învins pe Băsescu, ci a nesocotit interesele României. până la urmăva trebui săle organizeze anul ăsta și atunci o să-și primească răsplata. Dacă el își închipuie că PNL poate săurce în sondaje doar prin „cumpărături” electorale (vezi declarația lui Vosganian cum că gazele nu se vor mai scumpi până la sfârșitul anului – trăiască rușii, prietenii lui Patriciu!), s-ar putea sănu le mai iasăpasența. Electoratul 2007 e mai destupat la minte, decât cel anterior. Dacă nu măcredeți, o săvezi scorurile de la următoarele alegeri (europene sau parlamentare).

Tăriceanu este un pigmeu politic în comparație cu mulți actori de pe scena politicii românești (inclusiv, comparativ cu Văcă roiu). El nu a reușit săse identifice cu nici o acțiune pozitivăde anvergură, a oscilat și a tremurat la gândul că -și pierde scaunul. Are o frică morbidăde alegeri, l-au lăsat nervii în așa hal încât a ordonat blocarea intrării consilierilor prezidențiali în sala de ședință. Nu l-a „arestat” pe președintele Băsescu, dar l-a ironizat și l-a îngrădit mai mult decât au făcut-o pesedeii din Consiliul Municipal București, între anii 2000 și 2004. Astăzi l-a reclamat la Curtea Constituțională, mâine va inventa altceva de același gen. Și aceasta de ce? Pentru că Băsescu nu a vrut sădea curs unui bilețel scris de Tăriceanu în care se cerea săse aranjeze ceva pentru bunul lui amic Patriciu. Și pentru că se apropie termenele de judecatăpentru Patriciu. Tăriceanu are doar un singur regret: acela că nu-l mai regăsește în guvern pe Felix! Ce poate fi mai clar pentru orientarea sa politică ? De data asta, pentru PNL, este grav că vin alegerile, iar indiferent dacă ele vor fi anticipate sau nu, probabil că nu vor prinde mai mult de 15-16%. Dar periculos este – pentru noi, că vor intra în că rțile de istorie ca partidul care a adus clauza de salvgardare pe Justiție.

PS – Știți de ce l-a scos din că rți Tăriceanu pe ministrul de externe Ungureanu? Pentru că acesta nu era util cauzei lui Patriciu de a face lobby și presiuni asupra coanei Europa așa cum îi fac pesediștii recunoscă tori prin unul din vicepreședinții PES, olandezul Wiersma. Parcă Rompetrol Group își are sediul în Olanda, nu-i așa? Acum începeți săînțelegeți ura oarbăși Față de Macovei care n-a vrut nici ea sămarșeze, deși le-ar fi fost utilăcu credibilitatea ei Și se fac eforturi serioase și în direcția asta. Motive se vor găsi. Băieții și-au făcut doar încă lzirea cu Ungureanu. De aici și încercarea disperatăde a-l ține pe tușămăcar o lunăpe Băsescu, până reușesc săo demităși pe Macovei, pediștii ies de la guvernare și pe când poporul îl aduce înapoi pe președinte, peisajul va fi pustiu și ostil

 




Săptămâna vâlceană pe scurt

Un mustăcios liberal, aflat în că ldurile declanșate de victoria de la Tetoiu, îi promitea unui confrate de pahar că -l ajutăsăajungădirector la una din școlile importante din județ. Mai apoi, pentru a-i arăta solicitatorului că imparțialitatea liberalăpoate fi bătutăîn cuie pe emblema organizației lui Frâncu, mustăcilă-aurilăa afirmat că primul cap de „jupân” ce va că dea este la inspectorului șef de la Învățământ – profesor Mihai Moldoveanu ” în campania electoralăpentru câștigarea demnității de primar al comunei Tetoiu, pesediștii s-au dovedit foarte slab organizați și neomogeni. Mulți au fost la vizita domnului Ion Iliescu, dar puțini au rămas săducă greul. Adică , Ion Câlea, Dumitru Persu, Laurențiu Coca, Ștefan Pralăși încă vreo doi. Restul s-au făcut strigoi și Vitma ” s-a rupt ața Alianței DA și s-a dus liniștea noastră. Cred că singura scă pare din situația asta mizerabilă, ar fi că Băsescu să-l facă „scă pat” pe Patriciu ” ne apucă grija de cei câteva sute de militari români, plecați „de bunăvoie și nesiliți de nimeni” în Irak, dar uităm o problemăgravă, anume milioanele de români plecați săslugărească pe la porțile occidentului! De ce nu se propune o soluție prin care săfie atrași acești oameni înapoi, în țara lor? ” deputatul PSD, Dan Iosif, unul dintre demnitarii descoperiți de jurnaliștii de la Academia Cațavencu, cu nereguli în declarația de avere spune că legea este ambiguăși nu îl obligăsăfacă precizări amănunțite, iar cei care le-au făcut, sărăspundăpenal!

 

” Pe zi ce trece, liniștea județului este tot mai apăsătoare, apreciindu-se că este numai liniștea de dinaintea furtunii. Pentru că asupra conducerii multor instituții județene descentralizate se va abate un tsunami revoltător. Acolo unde conducă torii instituțiilor au fost numiți de democrații lui Jurcan, acolo se va bate tot mai tare forța politicii liberale. În culise, jocurile se fac necontenit, „poftitorii” și „vânzătorii”, în egalămăsură, negociazănoile numiri. Zilele trecute, un mustăcios liberal, aflat în că ldurile declanșate de victoria de la Tetoiu, îi promitea unui confrate de pahar că -l ajutăsăajungădirector la una din școlile importante din județ. Mai apoi, pentru a-i arăta solicitatorului că imparțialitatea liberalăpoate fi bătutăîn cuie pe emblema organizației lui Frâncu, mustăcilă-aurilăa afirmat că primul cap de „jupân” ce va că dea este al inspectorului șef de la Învățământ – profesor Mihai Moldoveanu. În anticamera Inspectoratului Județean pentru Învățământ se aflăCristi Buican – ce așteaptăde mult săi se recunoască și valoarea profesională. În curând, numele de Buican va ajunge un brand pentru liberali, un pretutindenar: pe stradă, acasă, în Liceul „Matei Basarab”, în politic, în inspecția școlară, în baie, în somn, că doar se și spune că „șefu-i șef și în pielea goală”. Doar sărmanul Pistolică va rămâne un veșnic perdant. Trec toate trenurile pe lângă el, ca printr-o haltăpărăsită. Liderul PNL Vâlcea nu vrea să-i dea și lui nici o tantiemă. Nu tu pe la Oltchim, nu tu pe la vreo vamă doar amăgiri și speranțe deșarte. Nu-l place șeful lui, pentru că -i frumos, nu are mustațăși-i merge mintea ca un ceasornic elvețian. Și d’alde dăștia, de viitor, nu are nevoie Frâncu. Nu te enerva, Bogdănele, mamă, că de pică Tăriceanu și-și ia aplaudacii După el la PSD, tu vei rămâne șeful ăl mare. că ești devotat, ca și primarul de la Tetoiu care nici nu știe ce a dat peste el în administrația uitatei comune din județ. Doar răbdare sămai ai

” După cum se știe, „exmatricularea” lui Sebastian Bodu de la șefia ANAF a creat multăsatisfacție în rândul oamenilor de afaceri din țară , persecutații lui rugându-se la Dumnezeu săcadăși să-și rupăgâtul. Și, După cum s-a văzut, a că zut. Acum, lupta secretăpentru ocuparea postului vacantat a intrat în stand-by. Liderii PD l-au propus în funcția de președinte pe Viorel Comăniță, director general al Direcției Supraveghere Produse, Accize și Tranzite, din cadrul Autorității Naționale a Vămilor. până la aprobarea propunerii de numire a unui preferat al politicii, atribuțiile de președinte la ANAF sunt exercitate temporar de Daniel Chițoiu – finul prim-vicepreședintelui PNL – Dan Ioan Rușanu, omul care este considerat „eminența cenușie” al acestui partid. Propunerea cu numirea lui Viorel Comănițănu-i bătutăîn cuie. Omul pare sănu vrea funcția. Și atunci s-a găsit soluția la Rm. Vâlcea. Unul dintre finanțiștii noștri, apreciat ca fiind un bun profesionist, a intrat în că rți. Deși noi știm cine-i acesta, nu văspunem acum. Vămai fierbem. însă , văsfătuim sănu văgândiți la economistul Mihai Pîrîianu. Dumnealui este pe alt tabel și nici nu agreeazăpoliticul.

” În campania electoralăpentru câștigarea demnității de primar al comunei Tetoiu, pesediștii s-au dovedit foarte slab organizați și neomogeni. La chemarea liderului organizației județene – dr. ing. Ioan Câlea, au răspuns domnii Relu Rădulescu, Iulian Comănescu, Dumitru Stancu, Laurențiu Coca, Ștefan Prală, Dumitru Persu, Aurel Vlădoiu, Mihail Popescu, Rovana Plumb și majoritatea primarilor social-democrați. Mulți au fost la vizita domnului Ion Iliescu, dar puțini au rămas săducă greul. Adică , Ion Câlea, Dumitru Persu, Laurențiu Coca, Ștefan Pralăși încă vreo doi. Restul s-au făcut strigoi și Vitma. Drept pentru care, învinșii de la Tetoiu le fac cadou manechinilor de la PSD o perie de pantofi și o cutie cu cremă. Ca să-și șteargăcolbul comunei luat de pe asfaltul drumului național. că dacă mergeau și dumnealor pe ulițe, așa cum au făcut-o liberalii, le trebuia o perie de sârmăca sădea noroiul jos de pe pantofii de searăcu care au venit încă lțați. Dacă stăm și analizăm cazul, uite și pentru asta trebuiau săpiardăPSD-iștii primăria. La țară nu au loc domnii care și-au uitat originea.

” S-a rupt ața Alianței DA și s-a dus liniștea noastră. Cred că singura scă pare din situația asta mizerabilă, ar fi că Băsescu să-l facă „scă pat” pe Patriciu. Dinu Patriciu e un om sensibil și cel mai bine ar fi săse îmbrace în salopeta de petrolist și când se duce la procuraturăși când mutăbanii cu stivuitorul. După aia, Monica Macovei, că de la ea a început toată hărmălaia asta, trebuie băgatăla pușcă rie. Eventual, înlocuităcu Rodica Stănoiu, că aia era femeie cinstită. Știu toți chestiile astea. Președinta CSM, trebuie pusăGabriela Ștefan. Ea știe totul despre justiție. Uninominalul e inutil, pentru că pe oricine am alege am afla ulterior că a fost securist. Băsescu trebuie băgat la pușcă rie. toată țara știe că se îmbatăla Cotroceni și se culcă cu nevasta lu’ Cocoș. Iar președintele ar trebui săfie numit și/sau destituit numai de CTP – președintele Clubului Român de Presă. Partidul Democrat riscă săfie dat afarăde la guvernare pentru că nu e solidar cu primul ministru. În ce condiții trebuie săfie solidar? Și atunci când premierul nu respectălegea sau intervine în actul de justiție sau când face o găinărie? Deci solidaritate înseamnă miniștrii săînchidăochii la cum guverneazăpremierul, la ordinul lui Patriciu și a lătrăilor Norica, Orban și Antonescu. Ar fi interesant săafle lumea ce scrie în cartea lor de muncă și pe unde au lucrat înainte de a deveni miniștri. Toate astea îi vor determina pe majoritatea românilor să-l voteze pe Băsescu cu două mâini.

” Hait! Ne apucă grija de cei câteva sute de militari români, plecați „de bunăvoie și nesiliți de nimeni” în Irak, dar uităm o problemăgravă, anume milioanele de români plecați săslugărească pe la porțile occidentului! De ce nu se propune o soluție prin care săfie atrași acești oameni înapoi, în țara lor? Chiar nu le pasăguvernanților și politicienilor de soarta poporului român, lăsat fărăseva necesară existenței noastre ca neam? că ci au plecat doar tineri cu putere de muncă , cu copii sau fără, au făcut acolo copii și nici nu se gândesc acum săse mai întoarcă acasăla ei. Vom rămâne un popor îmbătrânit, fărăvlagăși predestinat la dispariție? Chiar suntem buni doar săslugărim la alții sau săîntinerim rasa altor popoare? Asta este adevărata problemăla care ar trebui săne gândim serios până nu va fi prea târziu, nu doar la acei câteva sute de militari aflați în misiuni prin alte țări.

 




Un tânăr din Ionești conducea mașina beat și cu permisul suspendat

În noaptea de luni spre marți, 26 – 27 martie 2007, polițiștii din localitatea vâlceanăIonești au organizat o acțiune de control a autoturismelor aflate în trafic. Nu au trebuit săaștepte prea mult pentru că , puțin După miezul nopții, au oprit un autoturism Dacia 1310 la volanul că reia se afla un șofer în stare avansatăde ebrietate. După ce au trecut la verificarea actelor, polițiștii au constat că șoferul se numește Nicolae G., în vârstăde 23 de ani, și este din comuna Ionești. Se pare că tânărul era o veche cunoștințăa polițiștilor pentru că în urmăcu câteva luni a avut permisul suspendat pentru că a fost prins beat la volan. În cursul lunii ianuarie 2007, acestuia i s-a întocmit dosar penal de polițiștii din Ionești, pentru comiterea infracțiunii de conducere fărăpermis pe drumurile publice a unui autovehicul neînmatriculat și în stare de ebrietate.

 




S-a aruncat în fața mașinii

În ultima perioadă cele mai multe accidente se petrec din vina pietonilor. Un astfel de eveniment a avut loc luni 26 martie când un minor, B.N. de 16 ani din Grădiștea a traversat strada fărăsăse asigure. Acesta a fost lovit cu mașina de Gheorghe R., de 29 de ani, care se afla la volanul unei Skoda Octavia. Minorul a fost transportat de urgențăla Spitalul Județean Vâlcea unde medicii i-au stabilit diagnosticul: fracturădeschisăgamba dreaptă. Șoferul a fost testat cu etilotestul rezultatul fiind negativ.

 




S-au reinventat uniformele școlare

Săptămâna trecutăa fost publicatăîn Monitorul Oficial Legea privind creșterea siguranței în unitățile de învățământ. Conform prevederilor acesteia, consiliile profesorale, cu acordul consiliului reprezentativ al părinților, dar și prin consultarea reprezentanților elevilor, vor alege uniforme sau articole distinctive pentru elevii înscriși în unitățile de învățământ. Fiecare școalăva trebui să asigure elevilor semne distinctive, cum ar fi ecusoanele, uniformele sau eșarfele. O alta prevedere a legii se referăla accesul elevilor, profesorilor și vizitatorilor în instituțiile de învățământ. Astfel, în fiecare școalătrebuie săexiste un regulament de ordine interioarăcare săprevadăcondițiile de intrare în instituție, iar elaborarea acestuia intrăîn competențele consiliului profesoral, care trebuie săconsulte și consiliul reprezentativ al părinților. Pentru securitatea elevilor, directorii școlilor pot solicita consiliilor locale bani pentru împrejmuirea, iluminarea și securizarea clădirii, iar sumele vor fi alocate în limita bugetelor aprobate. Legea prevede faptul că școlile nu trebuie să asigure din resurse proprii securitatea copiilor, ci apelând la fondurile consiliilor locale sau județene. Bunul mers al lucrurilor în privința protecției unităților de învățământ va fi analizat trimestrial de prefecți, împreunăcu reprezentanți ai inspectoratelor școlare și ai autorității administrației publice locale.

 




Inspectoratul pentru Situații de Urgență, la datorie, chiar și cu jumătate din personalul necesar

„La ora actualăavem subunități la Rm. Vâlcea, Drăgășani, Brezoi, Grădiștea și Govora. Având în vedere distanța dintre Voineasa și Brezoi, de peste 35 de kilometri prin zonăde munte, poate s-ar impune înființarea unei subunități. Numai că , zilele trecute la Voineasa nu a fost vorba de utilaje, ci mai degrabăde faptul că oamenii din localitate nu se înțelegeau cu reprezentanții primăriei și au început să-și reproșeze diferite lucruri”, spune șeful ISU Vâlcea, Adrian Mesescu

 

” Rep.: Domnule inspector – șef Adrian Mesescu, dispuneți de personal suficient și de mijloacele necesare de intervenție pentru a face Față tuturor solicitărilor de urgență?

” Adrian Mesescu: În momentul acesta Inspectoratul pentru Situații de Urgență”General Magheru” al județului Vâlcea are un deficit de personal. Pot săvăspun că la ora actualăavem asigurat doar 45% din necesarul de personal. Acest lucru, însă nu ne împiedică săne facem datoria, iar atunci când este cazul, persoanele care sunt în zi liberăsunt chemate imediat la unitate. Față de 2005 însă s-a produs o creștere semnificativăîn sensul dotării cu mijloace de intervenție. Avem asigurate mașini de intervenție care sunt în stare operativă, chiar dacă unele dintre ele sunt mai vechi. Totuși avem și două mașini noi în dotare: una de 1 an de zile și alta de peste 3 luni. De asemenea, deținem și bărci și autopompe suficiente pentru a ne descurca în situații de urgență. Suntem destul de mulțumiți în ceea ce privește dotarea cu mijloace de intervenție. Un lucru pozitiv este faptul că astfel de investiții vor continua și în 2007. Mai mult, se fac eforturi deosebite pentru ca încadrarea cu personal săfie de 100%. Anul acesta urmeazăsăse desfășoare a doua etapăde încadrare cu oameni profesioniști, iar pe la sfârșitul anului sperăm săajungem la un procent de încadrare de 70-75% Față de necesar. Nu cred că trebuie sămai spun că acest lucru se va răsfrânge pozitiv și asupra capacității de intervenție a Inspectoratului, atât din punct de vedere numeric, cât și calitativ. Noi am încercat întotdeauna săle asigurăm oamenilor noștri o pregătire cât mai bună.      

” Rep.: Existăla ora actualăun plan de intervenție la nivelul fiecă rei localități în caz de situații de urgență?

” A.M.: Desigur, la ora actualăexistăun plan de intervenție atât la nivelul județului, cât și la cel al fiecă rei localități în parte, începând de la planul de protecție civilă, de apărare împotriva inundațiilor și până la cel de apărare la alunecă ri de teren și cutremur. Vreau săvăspun că am avut probleme în executarea acestor planuri, pentru că nu toți primarii sunt receptivi la tot ceea ce facem noi în acest sens. Acum suntem în curs de întocmire al celui mai complex plan care a fost realizat vreodată. Acesta se numește „Plan de analizăși de acoperire a riscurilor” și trebuie realizat și de că tre comitetele locale de situații de urgență. Astfel, din data de 21 martie a.c., primarii au termen de 60 de zile pentru a-l întocmi. Încă din luna decembrie a anului trecut am avut o întâlnire cu toți primarii pentru a le explica cum trebuie făcut acest plan. Le-am dat două CD-uri ce conțin structura planului, toată legislația de situații de urgențăși o schemăa județului ce aratăriscurile teritoriale. De acolo își pot lua toate datele referitoare la localitatea respectivăși la riscurile care existăpe teritoriul ei. Dacă considerăcă mai existăși alte zone de risc le pot cuprinde în acest plan, După care se vor ghida în caz de urgență.

Rep.: În cazul în care primarii nu binevoiesc sărealizeze acest plan, ce măsuri veți lua?

” A.M.: Sperăm săse încadreze în acest termen, pentru că planul de analizăși acoperire a riscurilor înseamnă înglobarea celor 89 de planuri ale localităților de pe teritoriul județului Vâlcea. Noi vom urmări îndeaproape realizarea lor. În cazul în care primarii nu vor face aceste planuri vom lua măsurile necesare. La început îi vom avertiza, După care, dacă trebuie, vom da chiar și amenzi. Noi nu vrem săajungem în asemenea situație, dar trebuie săînțeleagăodatăpentru totdeauna că aceste planuri nu se fac doar pentru că vreau eu sau doamna prefect, ci pentru că sunt necesare în cazurile unor reale situații de urgență.       

” Rep.: Cu puțin timp în urmăați efectuat două exerciții test, la Conpet – Olănești și la Băile Govora, pentru a verifica cum se intervine în cazul unor situații reale de urgență. Credeți că toate forțele inspectoratului știu cum săacționeze în aceste cazuri?  

” A.M.: Într-adevăr în luna martie am desfășurat două exerciții de amploare: la SC Conpet – Olănești și în orașul Băile Govora. Primul exercițiu s-a făcut pentru a verifica cum merg planurile de urgențăinternăși externăîn situația unei reale explozii. Participarea, cred eu, a fost foarte bună, iar exercițiile au avut succes. 

” Rep.: Bugetul Inspectoratului asigurănecesitățile pentru desfășurarea tuturor activităților?

” A.M.: Bineînțeles că toată lumea dorește un buget cât mai mare, însă el se stabilește în funcție de încadrarea inspectoratului, de dotare și de cât poate să asigure Guvernul. Eu vreau săvăspun că bugetul Inspectoratului de anul acesta asigurădesfășurarea activităților fărăprobleme. Repet, eforturi deosebite se vor face în continuare pentru achiziționarea de utilaje, precum și pentru încadrarea de personal.

” Rep.: Câte mașini are ISU în dotare? Se încadreazătoate în durata normalăde utilizare?

” A.M.: În conformitate cu organizarea avem toate mașinile de intervenție necesare, chiar și o mică rezervăcu mașini mai vechi pentru a interveni operativ. Bineînțeles că foarte multe dintre ele au depășit norma de utilizare, dar facem tot ce ne stăîn putințăpentru a le menține în stare de funcționare. 

” Rep.: Îinând cont de evenimentele din week-end de la Voineasa și Brezoi, considerați că este necesară înființarea unei subunități a Inspectoratului în nordul județului? 

” A.M.: Deocamdatăstructura Inspectoratului nu ne permite acest lucru. La ora actualăavem subunități la Rm. Vâlcea, Drăgășani, Brezoi, Grădiștea și Govora. Având în vedere distanța dintre Voineasa și Brezoi, de peste 35 de kilometri prin zonăde munte, poate s-ar impune înființarea unei subunități. Dar, subliniez încă o datăfaptul că , la fel ca și în celelalte localități, și acolo s-a înființat serviciul voluntar pentru situații de urgență. că nu-l folosesc? Asta nu este vina noastră, ci a celui ce conduce localitatea care s-a obișnuit săpunătoate planurile doar pe hârtie și sănu le folosească în situații de urgență. Din câte știu, în Voineasa a existat și o mașinăde intervenție, care datorităuzurii nu mai e folosită. Numai că , zilele trecute la Voineasa nu a fost vorba de utilaje, ci mai degrabăde faptul că oamenii din localitate nu se înțelegeau cu reprezentanții primăriei și au început să-și reproșeze diferite lucruri. Revenind la întrebare, deocamdatăasta este structura inspectoratului. Și noi ne-am dori săavem mai multe subunități, însă asta presupune bani și personal. Dacă administrațiile locale ne-ar ajuta, ar pune la dispoziție un spațiu și ar plăti toate utilitățile, am putea transfera oameni de la sediul central. Pot săvăspun că de la Brezoi, unde avem subunitatea pentru partea de nord a județului, este o distanțămai scurtăpână la Voineasa. Avem zona de vest a județului, unde echipajul de la Grădiștea are de parcurs o distanțăde 70 de kilometri până la cea mai îndepărtatălocalitate care este pe teritoriul județului Olt. Noi, pe lângă cele 89 de localități de teritoriul județului Vâlcea unde intervenim, mai avem patru comune ale județului Gorj în partea de vest și încă nouăcomune pe teritoriul județului Olt în partea de sud-est. Așadar, intervenim în 102 localități, ceea ce ne-ar îndreptăți la mai multe subunități, dar și utilaje.  

” Rep.: Văbucurați de sprijinul autorităților vâlcene în desfășurarea activităților?  

” A.M.: Din punctul meu de vedere, a existat întotdeauna o cooperare foarte bunăîntre noi și reprezentanții Prefecturii sau ai Consiliului Județean și ne sprijinăîn toate acțiunile. Mai mult decât atât, o componentăa bugetului ISU Vâlcea este asiguratăși de Consiliului Județean Vâlcea. însă , cel mai mult ne-ar ajuta primarii localităților vâlcene dacă ar înțelege că situațiile de urgențăînseamnă ceva deosebit pentru comunitate.

 




Pași de melc în fuziunea Apavil cu Acvarim

Recent, s-a stabilit preluarea de că tre noua societate comercialăa întregului personal al Acvarim și al Apavil, și păstrarea acestuia pe termen de un an. In termenul de un an, stabilit de comun acord și cu reprezentanții sindicatului celor două societăți comerciale, se vor bloca angajările. „Fuziunea prin absorbție a celor două societăți este varianta cea mai bunăși cea mai sigurăpentru că permite și obligăoperatorul creat, săducă mai departe responsabilitățile celor doi operatori”, precizeazăDumitru Bușe

 

În ultimele zile, la Consiliul Județean Vâlcea au continuat negocierile de fuziune între societățile Apavil și Acvarim, fuziune care se va realiza prin absorbția societății conduse de Sorin Zamfirescu. Printre altele, s-a mai convenit păstrarea denumirii de Apavil pentru operatorul rezultat din fuziunea celor două societăți comerciale, noua societate urmând săîndeplinească condițiile de operator regional în subordinea Consiliului Județean. Fiecare unitate administrativ – teritorială, reprezentatăde consiliul local în subordinea că ruia funcționeazăcei doi operatori care fuzionează, respectiv Consiliul Local al Râmnicului și Consiliul Județean, va avea un reprezentant în AGA și fiecare reprezentant va avea dreptul la un număr de voturi în funcție de valoarea aporturilor și numărul de acțiuni. De asemenea, s-a mai stabilit preluarea de că tre noua societate comercialăa întregului personal al Acvarim și al Apavil, și păstrarea acestuia pe termen de un an, După care structurile se vor redimensiona în funcție de necesități. În termenul de un an, stabilit de comun acord și cu reprezentanții sindicatului celor două societăți comerciale, se vor bloca angajările, iar în caz de mișcă ri „naturale” (pensionare pentru limităde vârstă, pensionare pe caz de boală), atribuțiile săfie redistribuite între cei prezenți. Întrucât Primăria Râmnicului a accesat fonduri europene pentru reabilitarea sistemului de alimentare cu apă, a sistemului de canalizare și a stației de epurare a apelor uzate în municipiul Râmnicu Vâlcea, procedura de fuziune necesităparcurgerea mai multor etape, printre care și obținerea acordului Comisiei Europene și al Băncii Europene de Investiții. Recent, reprezentantul Ministerului Mediului a elaborat și transmis calendarul propus pentru reorganizarea Apavil și Acvarim prin fuziune prin absorbție și delegarea directăa serviciului că tre operatorul nou creat. După primirea calendarului, comisia județeană s-a întrunit în ședințăîn data de 5 martie 2007, pentru a discuta etapele care trebuie parcurse și a stabili măsuri de realizare a acestora, solicitând totodatăo nouăîntâlnire cu consultantul Ministerului Mediului, pentru a discuta probleme legate de creditul pentru Programul ISPA și implementarea investiției. Calendarul a fost transmis în data de 12 martie și la primăriile Brezoi, că limănești, Băbeni, Băile Olănești, Dăești și Bujoreni. „Fuziunea prin absorbție a celor două societăți este varianta cea mai bunăși cea mai sigurăpentru că permite și obligăoperatorul creat, săducă mai departe responsabilitățile celor doi operatori. În legăturăcu problema împrumutului precizăm că programul ISPA trebuie continuat, proiectul însemnând șapte milioane euro cofinanțare, în acest moment, cofinanțarea că zând în sarcina Primăriei Râmnicului. Împrumutul se ramburseazăprin banii generați din tarifele colectate de la nivelul municipiului. După fuziune sunt două opțiuni privind problema împrumutului, respectiv păstrarea împrumutului ca atare la Primăria Râmnicului, aceasta înregistrând și veniturile din operare, sau se transferăîmprumutul cu venituri cu tot că tre operator și primăria nu își mai înregistreazăvenituri din operare”, precizeazăDumitru Bușe. De altfel, se pare că în următoarea ședințăa Consiliului Județean, președintele Dumitru Bușe va fi împuternicit săsolicite în scris Ministerului Mediului extinderea atribuțiilor reprezentantului BDO Conti Audit în sensul efectuării inventarierii și evaluării de că tre acesta a activelor fixe, precum și al inventarierii și evaluării activelor și pasivelor pentru ambele societăți comerciale.

 




IMPAS LA REGIA DE DRUMURI

În acest an, încasările „sigure” nu acoperănici o treime din cheltuieli

Veniturile scoase „din burtă” sunt menite săcreeze o imagine bunăpentru RAJDP Vâlcea și săarate că în acest an unitatea economică va avea profit. Pentru că în mare parte, cheltuielile sunt cele reale – 194 miliarde lei vechi – în timp ce veniturile sunt doar „visate” ” pe hârtie, RAJDP va sta bine în acest an: un profit de 6 miliarde lei vechi care poate să-i dea apăla moarăcuplului Cîlea și Pătru în a stopa transformarea regiei în societate comercială.

 

Timp de mai multe luni, Regia Autonomăjudețeană de Drumuri și Poduri Vâlcea a ținut capul de afiș al scandalurilor iscate la nivelul conducerii Consiliului Județean. S-a scris de mai multe ori că președintele Dumitru Bușe, împreunăcu consilierii PNL și PD, s-au declarat adepții transformă rii acestei regii în societate comercialăși apoi privatizarea ei, în timp ce vicepreședinții Nicolae Pătru și Ion Cîlea s-au opus orică rei inițiative de transformare a RAJDP în societate comercială. Ceea ce au și reușit Președintele PSD Vâlcea mergea pe argumentul fals că regia nu trebuie privatizatăîntrucât are rezultate financiare bune și nu se impune nici măcar transformarea ei în societate comercială. O teorie falsă: oriunde în lume, transformarea unei regii constituităpe principiile semi-capitaliste în societate comercialănu are nici o legăturăcu rezultatele financiare ale respectivei unități economice. Indiferent de rezultatele economice, un agent economic trebuie lăsat săsupraviețuiască pe propriile picioare în oceanul economiei de piață- cam aceasta era ideea enunțatămereu de președintele Dumitru Bușe. Singura corelație care se poate face în ceea ce privește structura juridică de organizare a unei firme și rezultatele financiare este atunci când se dorește privatizarea respectivei societăți: cu cât aceste rezultate sunt mai „convingătoare” cu atât se reușește săse obținăun preț mai bun de că tre vânzător.

 

Nici măcar lucrarea de la Zătreni nu este sigură

 

Iatăcă zilele trecute, Otto Cremarenco, directorul general al RAJDP Vâlcea, a reușit săfinalizeze un raport privind activitatea pe care o va desfășura în acest an această unitate economică . Cei de la această regie sunt optimiști și spun că în acest an vor obține venituri de circa 200 miliarde lei vechi, însă numai pentru o treime din această sumăsunt semnate contracte ferme cu beneficiarii. Un semnal de alarmă, având în vedere că din anul 2007 au trecut deja trei luni Nici măcar cel mai gras contract pe care îl negociazăîn acest an RAJDP nu a fost semnat încă . Este vorba despre lucrarea de modernizare și asfaltare a drumului din comuna Zătreni, o lucrare finanțatăprin Programul SAPARD. Suma pusăla bătaie este într-adevăr mare – 1,1 milioane euro – ceea ce ar reprezenta cam 20% din veniturile pe care se bazeazăOtto Cremarenco. însă , și acest contract este inclus în categoria sigure, deși nu s-a semnat încă niciun document. Dacă ar că dea și acest contract, din cele 200 miliarde lei venituri estimate, RAJDP nu ar avea siguranța decât pentru mai puțin de 30 miliarde lei vechi. Situația alarmantăse agraveazăatunci când constați din acest raport că pentru diferența de 135 miliarde lei vechi, venituri estimate, regia va participa la licitațiile de lucrări care fac parte din obiectul de activitate al acesteia, organizate atât la nivelul Consiliului Județean Vâlcea, la nivelul consiliilor locale cât și alți beneficiari din județ sau din afara acestuia. Structura veniturilor totale estimate a se încasa în acest an este următoarea: 195 miliarde lei vechi provin din activitatea de bază(?!?), 4 miliarde lei vechi din vânzarea unor mijloace fixe.

 

Salariu de 50 milioane lei pentru Otto Cremarenco

 

Aceste venituri scoase „din burtă” sunt menite săcreeze o imagine bunăpentru RAJDP, săarate că în acest an unitatea economică va avea profit. Pentru că în mare parte, cheltuielile sunt cele reale – 194 miliarde lei vechi – în timp ce veniturile sunt doar „visate”. Pe hârtie, RAJDP va sta bine în acest an: un profit de 6 miliarde lei vechi care poate să-i dea apăla moarăcuplului Cîlea și Pătru în a stopa transformarea regiei în societate comercială. Numai cheltuielile de personal ale RAJDP vor depăși în acest an suma de 43 miliarde lei vechi. În aceste cheltuieli este inclus și salariul directorului general Otto Cremarenco, care din luna ianuarie mai primește o „bonificație” de 23% la salariul de bază. Așa a ajuns ca directorul general săridice de la regie, în fiecare lună, un salariu de circa 50 milioane lei vechi. La toate aceste cheltuieli, se mai adaugăși ratele și dobânzile de 2 miliarde lei vechi care vor trebui plătite la creditele contractate de regie de la BRD și CEC.

 

Lucrarea de la Tomșani, trecutăla „pierderi”

 

Un obiectiv exprimat de directorul Otto Cremarenco este cel de reducere a plăților restante ale RAJDP. Se propune reducerea plăților restante înregistrate la sfârșitul anului trecut de la 11 miliarde lei vechi, la 9 miliarde lei vechi, ceea ce reprezintămai puțin de 15%. Totuși, regia avea de încasat tot la aceeași datăsuma de 1,4 miliarde lei vechi, cea mai mare parte a sumei provenind din faptul că RAJDP nu a recuperat suma de la „celebra” lucrare executatăla Primăria comunei Tomșani. În aceste condiții, președintele Dumitru Bușe este decis săreorganizeze Consiliului de Administrație al Regiei Autonome Județeane de Drumuri și Poduri Vâlcea. Din viitoarea componențănu va lipsi însă Otto Cremarenco, în calitate de președinte. Lui i se vor alătura Valerian Popescu, în calitate de reprezentant al Ministerului Finanțelor Publice, desemnat de Direcția Generalăa Finanțelor Publice a Județului Vâlcea, precum și un reprezentant al Consiliului Județean Vâlcea, și doi membri, în calitate de specialiști (ingineri, economiști, juriști sau alte persoane specializate în domeniul de activitate al Regiei Autonome Județene de Drumuri și Poduri Vâlcea). În prezent, Consiliul de Administrație al RAJDP Vâlcea are următoarea componență: Otto Cremarenco – președinte, Bogdan Teodorescu, Emanuela Mihai, Gheorghe Bratu și Radu Vrăjitoru – membrii. Legea prevede că membrii consiliului de administrație se numesc pentru o perioadă de 4 ani, iar jumătate din ei pot fi înlocuiți la fiecare doi ani. Nu pot face parte din mai mult de două consilii de administrație sau participa la societăți comerciale cu care respectiva regie autonomăîntreține relații de afaceri sau are interese contrare. De asemenea, membrii CA sunt plătiți cu o indemnizație stabilităde consiliul de administrație pentru activitatea desfășuratăîn această calitate. Precizăm că persoanele împuternicite săreprezinte interesele unității administrativ – teritoriale în regii autonome de interes județean sunt desemnate prin hotărâre a consiliului județean, respectând configurația politică rezultatăDupă alegerile locale. Funcția de președinte și vicepreședinte al consiliului județean, respectiv funcția de consilier județean este incompatibilăcu funcția de membru al consiliului de administrație la regiile autonome aflate sub autoritatea consiliului județean.

 




Prigoană pierde procese pe bandă rulantă

Cu toate că a „inundat” instanțele de judecatăcu tot felul de dosare,

Culmea războiului: patronul de la Rosal trebuie să-i plătească lui Doru Florescu suma de 10 milioane lei vechi, sub forma cheltuielilor de judecată

 

Săptămâna trecutăa fost plină de „evenimente” în meciul dintre societatea Rosal Grup SRL București și administrația publică localădin Râmnicu Vâlcea. După ce avocații lui Silviu Prigoanăau depus un munte de contestații și au deschis un sac de dosare împotriva Primăriei Râmnicului, judecă torii de la Înalta Curte de Casație și Justiție și Curtea de Apel Pitești aruncă pe fereastrăargumentele celor de la Rosal. Am mai scris că instanța supremăa respins la jumătatea lunii martie cererea de strămutare a procesului și au respins solicitarea de anulare a unei sentințe favorabile societății Urban, pronunțatăde Curtea de Apel Pitești. Iatăcă în data de 20 martie, ÎCCJ a „executat” din nou firma Rosal: prin Decizia nr. 1659 a respins cererea de revizuire depusăde Silviu Prigoanăca NEFONDATĂ. În plus, a obligat firma Rosal săplătească că tre Urban suma de 10 milioane lei vechi, cheltuieli de judecată. Un alt proces pierdut de Silviu Prigoanăeste cel care a avut termen în data de 23 martie, la Curtea de Apel Pitești. La revizuirea solicitatăde firma Rosal, în Dosarul nr. 281/46/2007, instanța din Pitești a respins, irevocabil, cererea de revizuire a contractului administrativ încheiat de Primăria Râmnicului cu firma Urban. Perioada de grație oferităde Primăria Râmnicului firmei Rosal expirăîn jurul datei de 20 aprilie 2007, ceea ce înseamnă că în cazul în care instanța de judecatănu pronunțănici o decizie favorabilălui Silviu Prigoană, firma Rosal trebuie săplece definitiv din municipiul Râmnicu Vâlcea.